آفتاب

شهر "سوسه" تونس امنیتی شد/داعش مسئویت اعدام نوجوان تونسی را برعهده گرفت

شهر "سوسه" تونس امنیتی شد/داعش مسئویت اعدام نوجوان تونسی را برعهده گرفت

ایسنا نوشت: به دنبال انتشار اخباری مبنی بر ورود سه فرد مسلح به بیمارستانی در شهر توریستی سوسه تونس، این شهر به حالت آماده‌باش کامل درآمد و نیروهای امنیتی در اطراف بیمارستان مستقر شدند. از سوی دیگر داعش در نواری ویدئویی مسئولیت اعدام یک چوپان 16 ساله در منطقه سیدی بوزید را برعهده گرفته و مدعی شد، وی را به اتهام جاسوسی برای ارتش سر بریده است.

به گزارش  سایت خبری ارم نیوز، پس از آنکه یکی از شهروندان تونسی، حضور سه مسلح در داخل بیمارستان "سهلول" را به نیروهای امنیتی این کشور گزارش داد، حالت آماده‌باش امنیتی در شهر سوسه اعلام شده و با استقرار نیروها و تجهیزات امنیتی در محل، این بیمارستان به محاصره کامل این نیروها درآمد و نیروهای امنیتی عملیات پاکسازی تمامی بخش‌های بیمارستان را آغاز کردند.

شاهدان عینی در این رابطه اظهار داشتند: نیروهای امنیتی خودروها را متوقف کرده و به بازرسی آنها می‌پردازند و احتمال دارد در یکی از این خودروها اسلحه‌ای یافت شود.

لطفی بوبکر، رئیس بیمارستان سهلول در گفتگو با رادیو "جوهره" با اشاره به ادامه حضور نیروهای امنیتی در اطراف بیمارستان، تاکید کرد: اکنون شرایط بیمارستان عادی شده و بیماران اورژانسی نیز به شکل عادی برای دریافت خدمات درمانی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

بوبکر اظهار داشت: سه نفر به همراه یک پرستار زن وارد آسانسور بیمارستان شده و سخنان زشتی به این پرستار زدند و به او گفتند: افرادی مثل تو باید در سوریه "جهاد" کنند. وقتی که این پرستار تلاش کرد از آسانسور خارج شود، این افراد به وی تعرض کردند که باعث زمین خوردن او شد.

رئیس بیمارستان سهلول تاکید کرد: این اطلاعات توسط ریاست بیمارستان به یگان‌های امنیتی ابلاغ شد و اکنون این نیروها در اطراف بیمارستان مستقر شده‌اند.

از سوی دیگر، گروه تروریستی داعش در فایل ویدئویی که در اینترنت منتشر کرد مسئولیت قتل یک نوجوان در منطقه سیدی بوزید واقع در غرب تونس را برعهده گرفته و مدعی شد که وی اطلاعاتی در خصوص فعالیت‌های این گروه در اختیار ارتش قرار می‌داده است.

تکفیری‌ها در 13 نوامبر در ارتفاعات مغیله نوجوان 16 ساله‌ای به نام مبروک السلطانی را که به همراه پسرعمویش به چوپانی مشغول بود، سر بریده و سپس سر وی را در کیسه‌ای قرار داده و به پسرعموی 14 ساله‌اش تحویل دادند.

این اقدام تروریستی ضربه سنگینی به تونس وارد کرد و باعث خشم مردم شد.

در ابتدای این نوار ویدئویی که صحت آن هنوز تایید نشده است،‌ داعش مدعی شده که این نوجوان برای ارتش جاسوسی می‌کرده است.

در ادامه این کلیپ شخصی که صدایش برای عدم شناسایی تغییر داده شده، این نوجوان را مورد بازجویی قرار می‌دهد و این جوان می‌گوید، در مقابل تحت کنترل گرفتن فعالیت تکفیری‌ها در منطقه از یک مقام نظامی پول دریافت می‌کرده است.

پیش از این گردان "عقبه بن نافع" مهمترین گروه تکفیری در تونس که با تشکیلات القاعده در مغرب اسلامی در ارتباط است، در 11 نوامبر گذشته قتل یک چوپان دیگر در استان القصرین را برعهده گرفته بود.

این اولین باری بود که یک گروه تکفیری مسئولیت قتلی را در تونس برعهده می‌گرفت.

از سوی دیگر، صبح روز یکشنبه نیز نیروهای امنیتی یک تروریست به نام حمزه عمار، یکی از اعضای یک گروهک تروریستی که در ترور رضا شرف‌الدین، یکی از اعضای حزب "ندای تونس" دست داشته را بازداشت کردند و به این ترتیب تعداد تروریست‌های بازداشت شده در این خصوص به 17 تن افزایش یافت.

52261

کد N1040452

وبگردی