آفتاب
در تذکر کتبی به فرهادی مطرح شد؛

انتقاد نمایندگان از اهمال وزارت علوم در ساماندهی فرهنگی دانشگاهها

انتقاد نمایندگان از اهمال وزارت علوم در ساماندهی فرهنگی دانشگاهها

۲۱ نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی به وزیر علوم، خواستار ارائه توضیح در مورد اهمال در ساماندهی مدیریت فرهنگی دانشگاه‌ها شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور قرائت شد.

بر این اساس، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در تذکر به وزیر اقتصاد خواستار رسیدگی به وضعیت نابسامان بورس و جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های مردم شد.

علاوه بر این قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد نیز در تذکری به وزیر صنعت معدن تجارت، خواستار اتخاذ تدابیر برای فروش محصولات کشاورزی شد.

۲۱ نماینده مجلس نیز در تذکری به وزیر علوم خواستار ارائه توضیح در مورد علت اهمال در ساماندهی مدیریت فرهنگی دانشگاه‌ها شدند.

علاوه بر این امیر خجسته نماینده مردم همدان در تذکری به وزیر صنعت از عدم توجه به کیفیت خودروها انتقاد کرد.

فتح‌الله حسینی در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار اجرای قانون در خصوص کمک به رزمندگان نیازمند شد که این تذکر کتبی وی را ۱۶۳ نماینده دیگر نیز امضا کردند.

علاوه بر این فتح‌الله حسینی در تذکر دیگری به رئیس جمهور از عدم اجرای قانون حمایت از جانبازان و ایثارگران فاقد توانایی برای اشتغال انتقاد کرد که این تذکر نیز به امضای ۱۵۶ نماینده دیگر نیز رسید.

ذوالانوار نماینده شیراز در تذکراتی به رئیس جمهور خواستار جلوگیری از بسته شدن خط تولید گاز پتروشیمی شیراز و بیکاری ۳ هزار و ۵۰۰ کارگر شد.

وی همچنین در تذکر دیگری به رئیس جمهور بر لزوم پرداخت هزینه‌های سفر رئیس جمهور به شیراز تاکید کرد.

زاهدی نماینده کرمان نیز به همراه ۴ نماینده دیگر در تذکری به وزیر علوم، بر لزوم توجه به فرمایشات رهبری مبنی بر توسعه علم و فناوری و توجه به فضای فرهنگی دانشگاه‌ها تاکید کرد.

قاضی‌پور نماینده ارومیه، دهقان نماینده مشهد و فرهنگی نماینده تبریز نیز در تذکری به وزیر علوم، خواستار جلوگیری از اخراج اعضای هیات علمی مومن و انقلابی دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه پیام نور شدند.

علی مطهری نماینده تهران نیز در تذکری به وزیر دادگستری و وزیر اطلاعات، خواستار ارائه توضیح در مورد علت بازداشت برخی خبرنگاران توسط اطلاعات شد.

کد N1040438

وبگردی