آفتاب
گروسی در تذکری مطرح کرد:

با توسعه راه های ریلی در مصرف بنزین صرفه جویی می‌شود

با توسعه راه های ریلی در مصرف بنزین صرفه جویی می‌شود

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن در تذکری با تاکید بر لزوم توسعه راههای ریلی استان تهران در جهت صرفه جویی در مصرف سوخت و بنزین گفت: با توسعه راه های ریلی علاوه بر کم شدن بار ترافیک می توان در مصرف سوخت و بنزین صرفه جویی کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، حسین گروسی در پایان جلسه علنی امروز(دوشنبه) با تبریک هفته بسیج در تذکری شفاهی به وزرای راه و شهرسازی نفت و صنعت و معدن بر لزوم توسعه راه های ریلی در شهرستان های شهریار قدس ، ملارد و کلیه راه های استان تهران تاکید کرد.

وی در توضیح تذکرش گفت: در حال حاضر میزان مصرف بنزین 80 میلیون لیتر است که با صرفه جویی 50 درصدی مبلغی بالغ بر 40 هزار میلیارد تومان با ارزش بنزینی لیتری هزارتومان به دست می آید، در واقع ارزش هر لیتر بنزین بیش از 3 هزار تومان است.

نماینده مردم شهریار ادامه داد: در حال حاضر به دلیل غفلت در توسعه راه های ریلی شاهد ترافیک سنگین در راه‌های استان تهران و به دنبال آن هدررفت 40 هزار میلیارد تومان هستیم که قطعا با توسعه این راه ها علاوه بر مصرف سوخت و بنزین سلامتی و اعصاب مردم بهبود می یابد.

گروسی در تذکری دیگری به وزیر آموزش و پرورش خواستار تشکیل و استقرار اداره کل نوسازی غرب استان تهران شد که دارای جمعیتی بالغ بر 400 هزار نفر دانش آموز است و لازم است آموزش و پرورش شهرستان شهریار به دو ناحیه ارتقا یابد.

انتهای پیام

کد N1040318

وبگردی