آفتاب

اسلام‌آباد خواستار توقف اعدام‌ها در بنگلادش شد

اسلام‌آباد خواستار توقف اعدام‌ها در بنگلادش شد

اسلام‌آباد از دولت بنگلادش خواست تا براساس توافقات صورت گرفته در سال 1974 به محاکمات و اعدام‌های مخالفان و همچنین اقدامات ضد پاکستانی، پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه، چودری نثارعلی خان، وزیر کشور پاکستان گفت، از بین بردن بشریت و انتقام گرفتن از پاکستان باید پایان پذیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی عمیق بابت اعدام رهبران حزب ملی (ناسیونالیست) بنگلادش گفت: دولت بنگلادش باید براساس توافق 1974 میان هندوستان-پاکستان-بنگلادش که بر اساس آن هر سه کشور باید با یکدیگر همکاری داشته باشند و برای آسایش و هماهنگی یکدیگر قدم بردارند، اقدام کند.

وزیر کشور پاکستان نیز گفت: مردم پاکستان و بنگلادش خواهان روابط دوستانه و برادرانه و حرکت به سمت جلو به وسیله فراموش کردن گذشته هستند. اما گروهی در بنگلادش فعال است که نمی‌تواند برقراری چنین جوی از صمیمیت را میان دو کشور شاهد باشد. من بابت سکوت جامعه بین‌الملل نسبت به آنچه در بنگلادش رخ داد، متاسفم.

در همین حال، دولت داکا، کمیسیونر عالی پاکستانی در بنگلادش را به خاطر اظهارنظرهای دولت اسلام‌آباد درباره اعدام "جنایتکاران" احضار کرد.

بنگلادش روز یکشنبه دو تن از رهبران اپوزیسیون را به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در جریان جنگ استقلال از پاکستان اعدام کرد.

بنگلادش می‌گوید که سربازان پاکستانی در جریان جنگ‌های استقلال بنگلادش به کمک "برخی در داخل" این کشور بیش از سه میلیون نفر را به قتل رسانده و به 200 هزار زن در طول جنگ تجاوز کرده‌اند. این جنگ به مدت 9 ماه میان دو کشور به طول انجامید و در ماه دسامبر سال 1971 به پایان رسید.

انتهای پیام

کد N1040238

وبگردی