آفتاب

تذکر رسایی در مورد ترکیب جدید هیات مدیره خبرگزاری مجلس

تذکر رسایی در مورد ترکیب جدید هیات مدیره خبرگزاری مجلس

حمید رسایی در تذکری نسبت به نحوه انتخاب اعضای هیات مدیره خبرگزاری مجلس و ترکیب آن که از سوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس تصویب شد و در دستور کار مجلس قرار گرفته اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمید رسایی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر آئین‌نامه‌ای براساس ماده 24 آئین نامه گفت: براساس اساسنامه جدیدی که برای موسسه خبرگزاری خانه ملت در کمیسیون آئین نامه تصویب شده، مقرر است سه نماینده عضو هیات مدیره شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: کمیسیون آئین نامه شش نفر را به مجلس معرفی کرده و دو بار لیست‌های مذکور توزیع شده است، البته من خودم کاندیدا نبوده‌ام، این در حالی است که کسانی که اسمشان در لیست است و مورد انتخاب کمیسیون آئین نامه قرار گرفته‌اند خودشان عضو کمیسیون آئین نامه هستند و اشتراک دیگر این شش نفر این است که سابقه‌ای به لحاظ رسانه‌ای ندارند، به دلیل اینکه اگر سابقه‌ رسانه‌ای داشتند در برگه‌های معرفی عنوان می‌شد. البته قبول دارم شاید به لحاظ آئین‌نامه‌ای موضوع مشکل نداشته باشد.

رسایی افزود: این صحیح نیست که کمیسیون آئین نامه با وجود نماینده‌هایی که سابقه کار رسانه‌ای دارند، کسی را انتخاب نکند.

وی گفت: باید توجه داشت اگر کمیسیون تخصصی دیگری مطرح بود، باید براساس موضوع افراد معرفی می‌شدند و موضوع دیگر ارتباطی به آئین نامه داخلی مجلس نداشت. بنابراین شکل این موضوع درست نیست که با وجود 13 شخص که سابقه کار رسانه‌ای دارند کسانی دیگر انتخاب شوند البته کمیسیون آئین نامه می‌گوید این‌ها رأی آورده‌اند.

ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر رسایی گفت: براساس صحبت های شما منظور این است که کسانی انتخاب شوند که کار رسانه‌ای بیشتری دارند، انتخاب می‌شد، اما خود شما عنوان کردید این کار به لحاظ آئین نامه‌ای مشکل ندارد و نامزدها برای احراز پست هیات مدیره خبرگزاری خانه ملت در چارچوب آئین نامه توانسته‌اند بالاترین رأی را کسب کنند و به مجلس معرفی شدند.

انتهای پیام

کد N1040225

وبگردی