آفتاب

توافق رهبران غرب با تمدید تحریم‌های روسیه تا 6 ماه دیگر

توافق رهبران غرب با تمدید تحریم‌های روسیه تا 6 ماه دیگر

یکی از دیپلمات‌های ارشد اروپا اعلام کرد، رهبران غربی که در حاشیه نشست گروه 20 در ترکیه با یکدیگر دیدار کردند، با تمدید تحریم‌های اعمال شده بر روسیه به خاطر مداخله‌اش در اوکراین برای شش ماه دیگر یعنی تا ژوئیه سال 2016 میلادی موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این تصمیم علی رغم درخواست‌های بسیار برای همکاری بیشتر با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مبارزه با داعش به دنبال حملات تروریستی در پاریس که 130 تن در آن کشته شدند، اتخاذ شد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا و لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه به نمایندگی از فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری کشورش در این نشست که اختتامیه نشست گروه 20 در آنتالیا برگزار شد، شرکت داشتند.

قرار است این تحریم‌ها در ژانویه سال 2016 میلادی پیش از اجرای کامل توافق نامه صلح مینسک که قصد دارد بن بست میان کی‌یف و جدایی طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین را حل کند، منقضی شود.

کشورهای غربی گفتند، پیش از آنکه بخواهند کاهش یا لغو تحریم‌ها را بررسی کنند، باید تمامی شرایط توافق مینسک اجرا شود.

این دیپلمات ارشد گفت: این رهبران غربی به این نتیجه رسیدند که پیش از برگزاری انتخابات برنامه ریزی شده در شرق اوکراین حفظ فشارها بر روسیه بسیار مهم است.

وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: برگزاری این انتخابات در اوکراین کار بسیار دشواری است و نیازمند تلاش‌های بسیار است. ما تنها با اعمال تحریم‌ها این شانس را داریم که به هدفمان برسیم. تحریم‌های مالی باید به منظور دستیابی به پایانی خوش باقی بمانند.

انتهای پیام

کد N1040105

وبگردی