آفتاب

عبدالله صالح خروج شبه‌نظامیان از تعز و آغاز گفت‌وگو در این شهر را خواستار شد

عبدالله صالح خروج شبه‌نظامیان از تعز و آغاز گفت‌وگو در این شهر را خواستار شد

رئیس جمهوری پیشین یمن در پیامی ساکنان استان تعز را به توقف درگیری و آغاز گفت‌وگو دعوت کرد و از چهره‌های سیاسی، مذهبی و فرهنگی برجسته این کشور خواست برای توقف این جنگ بیهوده موضع‌گیری‌های خود را همسو سازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه رای الیوم، علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن در صحفحه شخصی خود در فیسبوک در نامه‌ای بلند خطاب به ساکنان استان تعز آنان را به گفت‌وگو، قضاوت عاقلانه و پایان خشونت دعوت کرده و از شیوخ، چهره‌های برجسته، عقلاء، چهره‌های سیاسی و فرهنگی، سرمایه‌داران و بازرگانان خواست تا تلاش‌ها و موضع‌گیری‌های خود را یکسو کرده و با تمام توان در "راستای توقف کشتارها بیهوده و بدون هدف به کار گیرند."

تعز پرجمعیت‌ترین شهر یمن محسوب می‌شود و نزدیک به دو هفته‌است که ائتلاف متجاوز عربی با نیروهای زمینی و هوایی خود و نیز با کمک مزدوران داخلی تلاش دارد این شهر را اشغال کند.

صالح در این پیام خود استان تعز را نه تنها یک مساحت جغرافیایی بلکه ثروت بزرگ بشری برای یمن توصیف کرد و گفت: از همان مرحله اول بر لزوم دور نگه داشتن تعز از درگیری‌ها جنگ و کشتار که نیروهای توطئه‌گر به راه انداخته‌اند، تاکید کردم. توطئه گران این جنگ را در یمن و به ویژه استان تعز به راه انداخته‌اند و دو طرف درگیری نیز این نقشه آنان را اجرا می‌کنند.

وی در ادامه از تمامی ساکنان این استان خواست مسئولیت مذهبی، ملی و اخلاقی خود را درک کرده و با امکانات موجود تمام تلاش‌ خود را برای توقف کشتارها انجام دهند و بررسی رسیدگی به موارد اختلاف و دستیابی به توافقی برای برچیدن تمامی انگیزه‌های جنگ و کشتار وارد گفت‌وگو با یکدیگر شوند تا به این ترتیب آبادانی به تعز بازگردند.

صالح در پایان این پیام خروج تمامی شبه نظامیان از استان تعز را ضروری دانست تا به این ترتیب مسئولان یمنی، نیروهای امنیتی و ارتش امور استان را به عهده بگیرند.

انتهای پیام

کد N1040072

وبگردی