آفتاب
رییس سازمان زندان‌ها عنوان کرد

توسعه سوادآموزی در زندان‌ها با هدف پیشگیری از بازگشت فرد به چرخه جرم

توسعه سوادآموزی در زندان‌ها با هدف پیشگیری از بازگشت فرد به چرخه جرم

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: تامین سلامت جسمی و روحی زندانیان و توسعه سواد آموزی در زندان‌ها با هدف پیشگیری از بازگشت مجدد فرد به چرخه جرم انجام می شود.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: تامین سلامت جسمی و روحی زندانیان و توسعه سواد آموزی در زندان‌ها با هدف پیشگیری از بازگشت مجدد فرد به چرخه جرم انجام می شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کردستان، علی اصغر جهانگیر اظهار کرد: زندان ها در تامین سلامت و امنیت جامعه نقش مهمی دارند؛ از این رو نیازمند نگاه ویژه جامعه و نهادهای مسئول هستند.

وی افزود: زندان‌ها آینه آسیب‌های جامعه هستند که می توان با رصد آنها در توسعه سلامت، امنیت جامعه و اقدامات پیشگیرانه، گام‌های مناسبی برداشت.

رییس سازمان زندان‌ها با اشاره به آمار زندانیان کشور، عنوان کرد: با در نظر گرفتن خانواده‌ها، تعداد قابل ملاحظه‌ای از افراد جامعه درگیر مساله زندان هستند که این موضوع از زوایای مختلف قابل بررسی است.

وی بیان کرد: توجه به خانواده‌های زندانیان با هدف کاهش آسیب‌های زندان از مهمترین برنامه‌های سازمان زندان‌هاست که تلاش می کنیم در این زمینه با توسعه انجمن‌های حمایت از زندانیان، اقدامات موثری را اجرا کنیم.

جهانگیر با اشاره به همکاری‌های شکل گرفته با وزارت بهداشت و درمان و همچنین وزارت آموزش و پرورش، گفت: تامین سلامت جسمی و روحی زندانیان و توسعه سوادآموزی در زندان‌ها با هدف پیشگیری از بازگشت مجدد فرد به چرخه جرم انجام می‌شود.

وی با انتقاد از عدم توجه لازم به زندان‌ها از سوی نهادهای مسئول تصریح کرد: علیرغم اینکه طی سال‌های گذشته همزمان با رشد جمعیت، آسیب‌های اجتماعی و اقدامات بزهکاران نیز رشد یافته، ولی متاسفانه اقدام متناسبی در جهت مقابله با این معضل صورت نگرفته است.

رییس سازمان زندان‌ها تفکیک کامل زندانیان، اجرای جامع برنامه‌های اصلاحی و تربیتی، حمایت از خانواده‌های زندانیان را در گرو وجود اعتبارات مالی و نیروی انسانی لازم دانست و خاطرنشان کرد: علیرغم این، زندانبان‌های ما در حال حاضر صرفا بر اساس آموزه های دینی به صورت جهادی در زندان‌ها کار می کنند.

وی افزود: بحران هویت در زندانی یکی از مهمترین آسیب‌های زندانیان است که برای مهار آن تلاش می‌کنیم و فارغ از نوع جرم زندانیان اقدامات لازم را برای بازگشت توانمند آنان را به جامعه انجام دهیم.

رییس سازمان زندان‌ها در پایان با اشاره به اینکه سازمان زندان‌ها طی سال‌های گذشته دستگاه برتر در زمینه اقامه نماز بوده است، یادآور شد: دستیابی به این اهداف مرهون تلاش همکاران ما از یک سو و حضور حدود یک هزار روحانی در زندان ها و ارائه آموزش های مذهبی توسط آنان است.

انتهای پیام

کد N1040061

وبگردی