آفتاب

حماس: هدف سفر کری به منطقه مهار انتفاضه است

حماس: هدف سفر کری به منطقه مهار انتفاضه است

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که سفر وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی صرفا با هدف مهار انتفاضه ملت فلسطین انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، فوزی برهوم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که سفر جان کری به فلسطین اشغالی در راستای ادامه تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای مهار و سرکوب انتفاضه قدس و ارائه طرح‌هایی فریبکارانه صورت می‌گیرد که ملت فلسطین هرگز فریب آن را نمی‌خورد.

برهوم اظهار کرد که انتفاضه قدس همچنان ادامه دارد و روز به روز دامنه آن گسترده‌تر می شود زیرا انتفاضه گزینه مطلوب و مد نظر ملت فلسطین است که تمامی طرح‌ها و توطئه‌ها برای مهار آن محکوم به شکست است و راه به جایی نخواهد برد.

از سوی دیگر، موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن تاکید بر وحدت رویه فلسطینیان و ضرورت حمایت از اردوگاه‌های فلسطینی، خواستار گسترش دامنه انتفاضه و تشکیل یک مرجع رهبری واحد و حمایت سیاسی از آن شد.

ابومرزوق در جریان بازدید از اردوگاه عین الحلوه و دیدار با رهبران جریان‌های ملی و اسلامی فلسطینی و نمایندگان کمیته‌های مردمی و نهادهای محلی در این منطقه، تصریح کرد که انتفاضه قدس مسیر فلسطینیان را به سمت آزادسازی سرزمین خود و بازگشت آوارگان به شهر و دیار خود هموارتر می‌کند.

ابومرزوق ضمن تاکید بر این که تنها راه حل و فصل مشکلات موجود تحقق نهایی آشتی ملی است، دودستگی و اختلافات داخلی را مانعی بر سر راه هرگونه تلاش برای تحقق آشتی ملی دانست.

این عضو دفتر سیاسی حماس در ادامه بر وحدت موضع فلسطینیان و پایبندی آنان به امنیت و آرامش اوضاع در لبنان تاکید کرد. موسی ابومرزوق انفجارهای اخیر در لبنان را توطئه‌ای برای ضربه زدن به فلسطینیان و لبنانی‌ها دانست و گفت: اگر تلاش‌ها و درایت افراد مخلص نبود، شاید اکنون اوضاع به گونه ای دیگر بود.

انتهای پیام

کد N1039809

وبگردی