آفتاب

سنگ تمام ایرانیان برای تیم ملی وزنه‌برداری

سنگ تمام ایرانیان برای تیم ملی وزنه‌برداری

حضور ایرانیان علاقه‌مند و حمایت آنها در سرتاسر دنیا همیشه باعث دلگرمی ورزشکاران ایرانی بوده است، اما این بار در هیوستون آمریکا ایرانیان با انسجامی مثال زدنی تیم ملی وزنه‌برداری ایران را حمایت می کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به هیوستون، رقابتهای جهانی وزنه‌برداری در سال 2015 در چهارمین شهر بزرگ ایالات متحده برگزار می‌شود. هیوستون که به دلیل وجود پالایشگاه های بزرگ، مرکزیت شرکتهای نفتی و از همه مهمتر ناسا معروف است، باعث شده تا متخصصان زیادی را در حوزه مختلف به خود جذب کند. بنابراین ایالت تگزاس و بزرگترین شهر آن یعنی هیوستون بیشترین تعداد ایرانیان را پس از ایالت کالیفرنیا در خود جای داده است. اغلب ایرانیان حاضر در این ایالت یا تحصیلات بسیار بالایی دارند و یا در حال تحصیل در یکی از دانشگاه‌های آن هستند.

بیشترین تعداد متخصصان ایرانی در ایالت تگزاس در حوزه نفت و گاز، پزشکی و یا علوم فضایی هستند و به دلیل وجود گروه‌ها و انجمنهای فعال، ارتباط زیادی بین ایرنیان در هیوستون و شهرهای اطراف وجود دارد. بسیاری از این ارتباطها نیز در مراکز اسلامی و مساجد هیوستون است، به طوریکه هیوستون دارای 120 مسجد است.

کانال ارتباطی تلگرام یکی از اصلی ترین کانالهای ارتباطی بین ایرانیان است و در این کانالها به غیر از اخبار رقابتهای وزنه برداران، حتی استارت لیست مسابقات نیز منتشر شده و تمامی اطلاعات لازم برای حضور ایرانیان در رقابتها منتشر می‌شود. به مدد وجود چنین ارتباط تنگاتنگی، این روزها بیشتر ایرانیان حاضر در این ایالت از حضور تیم ملی ایران در رقابتهای جهانی با خبرند.

همچنین ایرانیان حاضر در هیوستون، اعضای تیم ملی را به میهمانی شام دعوت کرده و برای مدت حضور آنها در آمریکا برنامه‌ریزی‌های مختلف کرده‌اند. شاید یکی از جذاب ترین این برنامه‌ها، دیدار از موزه ناسا است که در چند کیلومتری شهر هیوستون قرار دارد.

همچنین ایرانیان هیوستون قرار گذاشته‌اند در تمام دسته‌ها در سالن مسابقات حاضر شده و وزنه‌برداران ایرانی را تشویق کنند.

انتهای پیام

کد N1039671

وبگردی