آفتاب

نشست تهران فرصت پوتین برای تشکیل ائتلاف بین المللی علیه داعش است

نشست تهران فرصت پوتین برای تشکیل ائتلاف بین المللی علیه داعش است

ایرنا نوشت: روزنامه ایزوستیا نوشت: «ولادیمیر پوتین» که قرار است فردا (دوشنبه) برای شرکت در سومین نشست سران کشورهای عضو مجمع صادر کنندگان گاز به تهران سفر کند، در مذاکرات خود با سران ایران و دیگر کشورهای حاضر در اجلاس، برای همکاری بین المللی ضد داعش گفت وگو خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، این روزنامه افزوده است: در مذاکرات رئیس جمهوری روسیه در تهران، بحران سوریه نخستین موضوع مهم بین المللی است که مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و مبارزه با داعش نیز در همین قالب مطرح خواهد شد.
ایزوستیا درباره برنامه ریزی مذاکره پوتین با سران دیگر کشورها در تهران و موضوع مبارزه با داعش نوشته است: پوتین همچنین یک روز پس از نشست تهران با عبدالله دوم پادشاه اردن در شهر سوچی روسیه دیدار خواهد کرد تا در باره بحران سوریه و داعش گفت وگو کند.
ایزوستیا افزوده است: پوتین قرار است روز چهارشنبه نیز در دیدار با «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه که به تازگی برای همکاری با روسیه در مبارزه نظامی علیه داعش ابراز آمادگی کرده است، دیدار کند و درباره اقدامات مشترک دو کشور در این زمینه مذاکره کند.
سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز دوم آذرماه با حضور سران و رییسان دولت 9 کشور عضو در تهران برگزار می شود.
کشورهای عضو این مجمع 70 درصد ذخایر گازی و 42 درصد تولید گاز جهان را در اختیار دارند.
ایران، روسیه، الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، لیبی، نیجریه، قطر، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، امارات، ١٢عضو اصلی این مجمع جهانی و هلند، نروژ، عراق، عمان و پرو اعضای ناظر در این مجمع هستند.
افزون بر رئیس جمهوری ایران به عنوان میزبان سران، رئیسان جمهوری روسیه، بولیوی، گینه استوایی، نیجریه، ونزوئلا، عراق و نخست وزیر الجزایر در آن شرکت می کنند و رئیسان جمهوری ترکمنستان و آذربایجان به عنوان مهمان ویژه حضور دارند و «عبدالله سالم البدری» دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و «آلدو فلورس کویرگان» دبیرکل مجمع بین المللی انرژی (IEF) نیز در این نشست شرکت خواهند کرد.

4949

کد N1039527

وبگردی