آفتاب
امیر اسماعیلی در پاسخ به مهر:

سقوط پهپاد در خوزستان کار خودمان بود

سقوط پهپاد در خوزستان کار خودمان بود

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: سقوط پهپاد در خوزستان کار خودمان بود و برای ایجاد وضعیت انجام شد و جای هیچ نگرانی‌ای نیست و به کسی آسیبی وارد نشد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در حاشیه مراسم یادبود شهید طهرانی‌مقدم که عصر امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره جزئیات خبر سقوط یک پهپاد در خوزستان طی روزهای گذشته، اظهار داشت: این سقوط، کار خودمان بود و برای ایجاد وضعیت انجام شد و جای هیچ نگرانی‌ای نیست و به کسی هم آسیبی وارد نشد.

وی در خصوص ملیت این پهپاد افزود: کافی است پرچم‌های آن را عوض کنید، خیلی راحت به هر ملیتی می‌تواند تغییر یابد. جای هیچ نگرانی نیست و با سیستم‌های جنگ الکترونیک سپاه و ارتش، بدون آسیبی این پهپاد ساقط شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) همچنین در پاسخ به سوال دیگر مهر، درباره صحت و سقم خبرهای منتشر شده مبنی بر شلیک موشک‌های روسی از آسمان ایران به سمت تروریستها در سوریه، اظهار داشت: روسیه اقدام خوبی را علیه داعشی‌ها شروع کرده است؛ البته باید قبل از این شروع می‌کرد، اما ما اقدامات آنها را تحسین کرده و در حال رصد کردن آن هستیم.

وی تصریح کرد: روسیه از مرزها و هوای آزاد استفاده می‌کند و به هیچ عنوان از فضای ما استفاده نمی‌شود؛ اگر این‌طور باشد ما شریک ائتلافی خواهیم بود. به هیچ عنوان از فضای ما استفاده نمی‌کنند.

اسماعیلی افزود: کاری که روسیه می‌کند این است که از فضاهای بین‌المللی برای کوبیدن مواضع داعش استفاده می‌کند.

وی همچنین درباره تمهیدات اندیشیده شده در قرارگاه پدافند هوایی برای اربعین حسینی، اظهار داشت: مثل سال گذشته  در ابعاد زمینی برای مسافرانی که به شکل زمینی قصد سفر را دارند، پشتیبانی‌های هوایی برای آنها مهیا می‌شود و از یک هفته قبل این مسئله شروع شده است تا ۳ یا ۴ روز پس از مراجعت زائرین محترم از کربلا این حمایت‌ها ادامه خواهد داشت.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ادامه داد: کسانی هم که قصد مراجعت هوایی و بازگشت دارند، با هماهنگی این کار صورت خواهد گرفت و جای هیچ نگرانی نیست.

امیر سرتیپ اسماعیلی همچنین در خصوص تاثیر سامانه اس ۳۰۰ در توان قرارگاه پدافند هوایی گفت: آنقدر سامانه‌های موشکی، راداری، شنود الکترونیکی و دیده‌بانی هوایی در جمهوری اسلامی ایران توسط دانشجویان و متخصصان طراحی شده است که نیازی به سامانه‌های خارجی نداریم. به نظرم دغدغه سامانه اس ۳۰۰ و امثال آن را نداشته باشید و ان‌شاء‌الله آن چیزی که در مورد آن تعهد شده است عمل خواهد شد.

 

 

 

 

کد N1039505

وبگردی