آفتاب

هاشمی رفسنجان:عده‌ای با برهم زدن مجالس به دنبال نا‌امن جلوه دادن کشورهستند/دوره خان‌بازی گذشته است

هاشمی رفسنجان:عده‌ای با برهم زدن مجالس به دنبال نا‌امن جلوه دادن کشورهستند/دوره خان‌بازی گذشته است

ایسنا نوشت: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌یک عده محدود افراطی با سفرهای استان به استان خویش سعی می‌کنند با بهم زدن مجالس و برنامه‌ها، تابلویی از بهم ریختگی کشور برای دشمنان ترسیم ‌کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز با اعضای شورای مرکزی خانه احزاب ایران دیدار کرد که مهمترین سخنان وی در این جلسه به این شرح است:

* بارها در طول هشت سال دفاع مقدس شاهد خط شکنی‌های بسیجیان بودم. این شجره طیبه نقش ماندگار خود را در تاریخ ایران ایفا و نزد مردم تقدس پیدا کرد و نباید بگذاریم این نهاد ملی و حتی اسلامی، دستمایه سوء استفاده‌های جریان‌های سیاسی کشور شود.باید این میراث امام (ره) برای همیشه در کشور باقی بماند و نگذاریم عده‌ای این نهاد مقدس را در چشم و دل مردم، جناحی جلوه دهند و از آن برای اغراض باندی و غیر ملی بهره بگیرند.

*مشکل اینجاست که متأسفانه کسانی خودشان را به دروغ به رهبری وصل می‌کنند تا افکار قبل از انقلاب خودشان را در جامعه پیاده نمایند که ضدّیت با امام، مبارزه و برپایی حکومت در زمان غیبت بود.

* در حالی که مسلمانان، قرآن، قبله و پیامبر مشترک دارند، بعضی‌ها با ادعای مسلمانی و با آرزوی رسیدن به بهشت خود را تکه تکه می‌کنند تا چند نفر را بکشند. تفکرات افراطی شیعه ستیزی برخاسته از تعالیم مسموم وهابی‌ها است. اولین کار آنان تخریب آرامگاه‌های ائمه معصوم در بقیع بود و امروز با ابزار جدید به مبارزه‌ی با تشیّع برخاسته‌اند که با مکتب اهل بیت(ع) عصاره ناب اسلام است.

*تفکر زینتی دانستن رای مردم، کشور را به پرتگاه می‌برد، وقتی هرج و مرج بر جامعه‌ای حاکم شود، نظامی‌ها مانند مصر به خود حق می‌دهند که انقلاب یک مردم را مصادره کنند و بر سر کار بیایند.

*دوره‌ی خان و خان‌بازی گذشته که اقوام و قبیله‌ها در هر گوشه‌ای از کشور حکومت محلی داشته باشند. الان عصر حضور یکپارچه مردم است که بهترین راه برای این حضور یکپارچه، تحزب واقعی است.

*از تحزّب خوب، مجلس خوب و از مجلس مردم پسند، دولتی موفق بیرون می‌آید. همه‌ی دلسوزان و احزابی که دل در گروی انقلاب، تشیّع و ایران دارند، باید تلاش کنند تا قانون اساسی به عنوان بهترین سند جمهوری اسلامی در کشور اجرا شود تا امنیت و حرّیت انقلاب، الگویی برای ملت‌های مسلمان و ستمدیده گردد.

*از مهم‌ترین مسائل برای رعایت حق‌الناس بودن رای مردم این است که کاری نکنیم تا زمینه‌های حضور میلیونی مردم در انتخابات محدود و مسدود شود.

برگزاری انتخابات پرشور ضرورت زمانه و حضور میلیونی مردم موجب تغییر نگاه ملت‌ها به انقلاب اسلامی و ایران است. هیچ‌کس با هیچ بهانه‌ای داخلی و خارجی نمی‌تواند در مسیر آگاهی مردم سنگ‌اندازی کند و همه باید برای اعتلای کشور بکوشیم و از ناهمواری‌ها، دست‌اندازها، تریبون‌های مأیوس کننده و تهدیدهای سیاسی نهراسیم.

*یک عده محدود افراطی با سفرهای استان به استان خویش سعی می‌کنند با بهم زدن مجالس و برنامه‌ها، تابلویی از بهم ریختگی کشور برای دشمنان ترسیم ‌کنند، در صورتی که امنیت داخلی ایران در این منطقه نا‌امن نشان از اقتدار نظام است.

1729

کد N1039488

وبگردی