آفتاب

پیام رئیس سازمان پدافند غیر عامل به مناسبت هفته بسیج

پیام رئیس سازمان پدافند غیر عامل به مناسبت هفته بسیج

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور به مناسبت هفته بسیج پیامی صادر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن پیام سردار جلالی در این زمینه به شرح زیر است:

هفته بسیج، فصل نمادین بزرگداشت عظیم‌ترین، گسترده‌ترین و متعالی‌ترین مجموعه انسانی است که با انفاس قدسی امام خمینی (قدس سره) جان گرفت و امروز پس از سه دهه از عمر با برکت خود به شجره طیبه‌ای تبدیل شده که به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) "وجودش برای دوستان انقلاب اسلامی مایه خرسندی، امید و اعتماد و برای دشمنان و کینه ورزان مایه بیم وهراس است."

بی تردید شکل گیری بسیج مستضعفین به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی در پنجم آذرماه سال ۵۸ یکی از نقاط عطف تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی بود تا شور انقلابی، ساده زیستی، صفا، صمیمیت، ایثار، گذشت و ایمان سرشار و تقوای الهی را در قالب بسیج باز تعریف کند و آن را به یک خواست عمومی در دفاع از آرمان‌های متعالی انقلاب درکنار مردم تبدیل کند.

آسمان سترگ ایران اسلامی به وجود بسیج سرافراز در میان پهنه بی‌کرانه خود فخر و مباهات می‌کند، ارزش بسیج را تاریخ مقاومت، ایثار و پایمردی مردان و زنان ایران عزیز چه زیبا و ماندگارانه ثبوت رساندند. شجره طیبه‌ای که در گذر زمان و جزر و مد حادثه‌ها از نهالی نوخاسته و بپاخاسته به درختی تنومند و استوار مبدل گشته است.

ملت بزرگ ایران اسلامی آرامش، آسایش و پایداری امروز را مدیون ایثار و ازخودگذشتگی بسیجیانی است که مفسر واقعی واژه ایثار بوده و با الهام از مکتب عاشورایی حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، عزت و آزادگی و شرف انسانی را برای میهن اسلامی به ارمغان آوردند تا این چنین در محضر خداوند متعال، امام (ره) و مردم ولایت مدار ایران اسلامی سربلند و شایسته تحسین باشند.

بزرگداشت هفته بسیج امسال مصادف است با ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و واقعه اربعین حسینی که بسیج با الگو پذیری از آن نقشی حیاتی و ماندگار یافت و پرچم آن را برای همیشه تاریخ برافراشته داشته، فرصتی است مغتنم برای تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های بلند حضرت امام خمینی (ره) و بیعتی دوباره با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است تا در سالی که به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی نام گذاری شده است با تاسی از فرهنگ علوی و فاطمی و الگو پذیری از حسین بن علی (ع) در صراط عاشورا همچو یک بسیجی فداکار در جهت رشد و اعتلای انقلاب اسلامی گام‌های جدی و عملی برداریم.

تاسی حرکت‌های جهادی از غزه و لبنان تا عراق و بحرین و سوریه تنها نمونه‌ای از تاثیر گذاری‌های شگرف بسیج در ادبیات سیاسی و مقاومتی و جهان اسلام است و بی شک این روند روز به روز بیشتر و بهتر گسترده خواهد شد. اینجانب ضمن تبریک هفته بسیج به دلاورمردان بسیجی و عموم ملت شریف ایران اسلامی، دوام توفیقات این نهاد پر برکت را از خداوند منان مسالت دارم.

انتهای پیام

کد N1039385

وبگردی