آفتاب

مظنونان داعش، بیشترین تعداد بازداشتی‌ها در انگلیس/ 118 تن تنها در لندن تحت نظرند

مظنونان داعش، بیشترین تعداد بازداشتی‌ها در انگلیس/ 118 تن تنها در لندن تحت نظرند

رئیس اداره مبارزه با تروریسم انگلیس اعلام کرد، بیش از 100 مظنون مرتبط با داعش از سوی پلیس در لندن و تعداد بیشتری در سراسر این کشور تحت نظارت هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، مارک رولی، دستیار کمیسیونر اداره مبارزه با تروریسم انگلیس طی جلسه خصوصی در این باره گفت، 118 تنها در لندن به دلیل ارتباط با سوریه تحت نظارت هستند.

در بین این افراد، تعداد کسانی هستند که برای آموزش به خاورمیانه رفته و به انگلیس بازگشته‌اند و تعدادی دیگری از جمله افراط گرایان بومی این کشورند که ممکن است دست به حمله زده یا برای تروریست‌ها منابع مالی تامین کنند.

روزنامه دیلی میل همچنین افشا کرد مظنونان مرتبط با داعش اکنون بیشترین تعداد بازداشتی‌های اداره مبارزه با تروریسم را تشکیل می‌دهند. در سراسر انگلیس طی یک سال گذشته 183 تن به اتهام داشتن روابط در سوریه بازداشت شده‌اند.

حجم چالشی که پلیس و سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس پس از حملات پاریس با آن مواجه هستند به شدت افزایش یافته است. در درگیری روز گذشته پلیس با یک دزد ماشین می‌توان به افزایش حساسیت نیروهای پلیس پی برد. پلیس بعدتر اعلام کرد که هیچ موضوع تروریستی در جرم روز گذشته وجود نداشته است.

روسی در ادامه اظهاراتش آخرین آمارها از عملیات موجود علیه تروریسم را اعلام کرد.

وی عنوان کرد: تعداد این عملیات‌ها در انگلیس به 394 عدد در ماه ژوئن رسیده و فرماندهی مبارزه با تروریسم 11 مورد از 15 عملیات با اولویت ملی را مدیریت می‌کند. در حال حاضر 118 عملیات علیه رابطان سوریه در جریان است.

فرماندهان امنیتی انگلیس معتقدند 750 انگلیسی طی سال‌های گذشته به عراق و سوریه سفر کرده‌اند. در حالی که بسیاری از آنها از جمله محمد اموازی، در حملات هوایی یا جنگ‌ها کشته شده‌اند، گفته می‌شود 450 تن نیز به کشور بازگشته‌اند.

پلیس و سرویس های امنیتی تلاش می‌کنند تا به هر یک از این 450 تن که به کشور بازگشته‌اند دسترسی یابند و میزان تهدید ناشی از بازگشت آنها را برآورد کنند. برخی از آنها که ثابت شود برای کمک‌های بشردوستانه به انگلیس رفته‌اند به حال خود رها شده و سایرین همچنان تحت نظارت باقی خواهند ماند.

این نگرانی‌ وجود دارد که برخی از این افراد با آموزش‌هایی که در کشورهای درگیر دیده‌اند اکنون تجربه لازم برای انجام حمله تروریستی در انگلیس را داشته باشند.

در مجموع پلیس اعلام می‌کند که 600 عملیات نظارتی این چنینی در حال حاضر در سراسر انگلیس در جریان است که از این رقم نیمی از آن نظارت بر مظنونان مرتبط با داعش است.

انتهای پیام

کد N1039381

وبگردی