آفتاب

کره‌شمالی باز هم به سئول هشدار داد

کره‌شمالی باز هم به سئول هشدار داد

کره شمالی همزمان با سالگرد بمباران توپخانه‌ نظامیان این کشور علیه چند جزیره متعلق به کره جنوبی در ناحیه مرزی به سئول هشدار داد، اگر در نزدیکی مرز، رزمایش با گلوله‌های جنگی برگزار کند هدف حملات بی‌رحمانه قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در 23 نوامبر 2010 کره شمالی اقدام به بمباران جزیره یئون پیونگ واقع در مرز این کشور با کره جنوبی کرد و در این حمله چهار تبعه کره جنوبی شامل دو غیرنظامی کشته شدند. این حادثه مجددا نگرانی‌ها درباره وقوع جنگ تمام عیار میان کره شمالی و جنوبی را افزایش داد.

در سال‌های اخیر ارتش کره جنوبی اقدام به اجرای رزمایش‌هایی با گلوله‌های جنگی در نزدیکی مرز دریای دو کره در سالگرد وقوع این حادثه کرده است.

فرماندهی جبهه جنوب غرب در ارتش کره شمالی که مسئولیت امنیت مناطق مرزی با کره جنوبی را بر عهده دارد، امروز (یکشنبه) سئول را متهم به برنامه‌ریزی رزمایش‌های تحریک‌آمیز با گلوله‌های جنگی در پنجمین سالگرد حمله به یئون پیونگ کرد.

این واحد نظامی در بیانیه‌ای که از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی انتشار یافت، اعلام کرد: ‌اگر ارتش کره جنوبی به سوی آب‌های کره شمالی در روز دوشنبه گلوله‌هایی شلیک کند هدف حملات تلافی‌جویانه بی‌رحمانه یگان‌های جبهه جنوب غرب علیه پنج جزیره در این ناحیه قرار خواهد گرفت.

هنوز مشخص نیست که آیا کره جنوبی یک چنین رزمایشی را برگزار خواهد کرد یا خیر؟

در بیانیه امروز واحد مربوط به ارتش کره شمالی آمده است: نیروهای جنگ‌طلب ارتش کره جنوبی باید سر عقل بیایند.

کره شمالی همچنین از سئول خواست تا توافق اخیر به هدف کاهش تنش‌ها میان دو کره را که در پی انفجار یک مین در ناحیه مرزی و زخمی شدن دو نگهبان کره جنوبی افزایش یافت رعایت کنند.

انتهای پیام

کد N1039344

وبگردی