آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

سفیر ایران در بولیوی: در سفر مورالس به تهران چند یادداشت تفاهم امضا می‌شود

سفیر ایران در بولیوی: در سفر مورالس به تهران چند یادداشت تفاهم امضا می‌شود

سفیر ایران در بولیوی اظهار کرد: وزرای خارجه، انرژی و همچنین هیأتی از وزارت بهداشت بولیوی، اوو مورالس، رئیس‌جمهور این کشور را در سفر به تهران همراهی می‌کنند.

سیدرضا طباطبایی شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور بولیوی به تهران برای شرکت در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز، اظهار کرد: کشور بولیوی زمانی بعد از هائیتی دومین کشور فقیر در این منطقه بود ولی بعد از پیروزی مورالس در انتخابات این کشور وی با توجه به جایگاه مردمی که داشت توانست دست یک سری از کشورهای غربی و آمریکایی به معادن این کشور را قطع کند و آنها را ملی اعلام کند.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر این کشور بالاترین نرخ رشد اقتصادی منطقه را به خود اختصاص داده و این باعث شده که نگاه‌ها به بولیوی متفاوت شود، گفت: توانمندی فنی و مهندسی ما برای بولیوی بسیار ارزشمند است و جمهوری اسلامی ایران می‌تواند جایگاه خوبی از نظر اقتصادی در این کشور از جمله برنامه‌های توسعه‌ای آن داشته باشد.

وی به مشارکت ایران در پروژه زیرساخت‌ها، جاده‌سازی، خدمات شهری و پروژه‌های بزرگ مسکونی و استخراج معادن اشاره کرد و گفت: ایران و ونزوئلا در زمینه بهداشتی و دارویی نیز می‌توانند همکاری‌های خوبی داشته باشند و در این زمینه دارای عزم مشترک هستند.

سفیر ایران در بولیوی با بیان اینکه احتمالاً در جریان سفر مورالس به تهران یادداشت تفاهم‌هایی در زمینه بهداشت، نیرو و تولید برق به امضا خواهد رسید، ادامه داد: رئیس جمهور بولیوی را در سفر به تهران یک هیأت بلندپایه از مقامات این کشور همراهی می‌کنند. چنانکه می‌توان به حضور وزیر امور خارجه و وزیر انرژی این کشور اشاره کرد.

طباطبایی با اشاره به اینکه هیأتی از وزارت بهداشت بولیوی نیز در این سفر مورالس را همراهی می‌کند، گفت: آنها به برنامه تصفیه آب از طریق فناوری نانو علاقه‌مند هستند و این تمایل در بین آنها وجود دارد که از محصولات و فناوری ایران در این زمینه استفاده کنند.

انتهای پیام

کد N1039258

وبگردی