آفتاب
سراج:

ایران کاندیدای هیات مدیره جدید آمبودزمان آسیایی است

ایران کاندیدای هیات مدیره جدید آمبودزمان آسیایی است

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: کشورهای ایران و چین برای هیأت مدیره جدید آمبودزمان آسیایی کاندیدا شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست مشترک خود و قائم‌مقام وزیر نظارت جمهوری خلق چین که امروز در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد درباره اقدامات خود در سفر به پاکستان و شرکت در اجلاس آمبودزمان آسیایی، گفت: اجلاس آمبودزمان امسال در کشور پاکستان برگزار می‌شود، البته مدتی است که هیأت مدیره جدید منقضی شده و اولین دستور این است که هیات مدیره جدید منصوب شوند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: تلاش ما بر این است تا با جرایم سازمان‌یافته مقابله کرده و افرادی را که متواری شده‌اند بازگردانیم.

وی ادامه داد: کشورهای ایران و چین کاندیدای هیات مدیره جدید آمبودزمان آسیایی هستند و قطعاً در جلساتی که در این اجلاس برگزار می‌شود، شرکت خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما تعداد زیادی افراد بودند که پولشویی کردند و از کشور متواری شدند. دستگاه قضایی ایران هر اقدامی که انجام دهد مربوط به داخل کشور است.

سراج با تاکید بر اینکه 50 درصد پولشویی‌ها مربوط به کشور مبدا و 50 درصد مربوط به کشور مقصد است، گفت: برای مثال خاوری پول‌هایی را از کشور ایران به کشور کانادا برد و در بانک‌های آنجا نگهداری کرد. بانک‌های کانادا حاضر نیستند پاسخ دهند چه مقدار پول از سوی خاوری در بانک‌ های‌شان نگهداری می‌شود. آن‌ها علت این کار خودشان را رازداری شهروندان خود عنوان می‌کنند.

سراج ادامه داد: با پیشنهاد کانادا جمهوری اسلامی ایران به نقض حقوق بشر متهم شده است، سئوال من این است که آیا مردمی که پولشان به یغما رفته بشر نیستند؟ آیا فقط حقوق بشر باید در مورد غربی‌ها اجرا شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه با بیان اینکه همتای چینی ما با ما هماهنگ و پشتیبان ماست، گفت: در این رابطه با کشورهای آسیایی و حتی برخی کشورهای غربی تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردیم تا بتوانیم پول‌هایی را که از جمهوری اسلامی ایران به‌خصوص در اوایل انقلاب بیرون رفته، به کشور بازگردانیم.

سراج در ادامه با بیان اینکه با ترکیه، دانمارک و پاکستان تفاهم‌نامه همکاری امضاء کرده‌ایم گفت: تفاهم همکاری ما با کشورهای مالزی، روسیه، عراق و کره در حال انعقاد است، ضمن اینکه تفاهم‌نامه خود با کشور چین را پس از سفر رئیس جمهور چین به ایران به امضا می‌رسانیم.

سراج در خصوص ورود اجناس تقلبی و قاچاق از کشور چین به ایران هم گفت: در این مورد دولت و اتاق بازرگانی اقداماتی را انجام داده تا از این اقدامات جلوگیری شود. دولت چین هم استقبال کرده که کالاهای باکیفیت خود را وارد ایران کند.

وی در پایان گفت: کالاهایی که طی یک سال اخیر از کشور چین به ایران وارد شده بسیار مرغوب‌تر از گذشته هستند.

انتهای پیام

کد N1039124

وبگردی