آفتاب

ابراز امیدواری موگرینی به حل بحران سوریه با همکاری روسیه و اتحادیه اروپا

ابراز امیدواری موگرینی به حل بحران سوریه با همکاری روسیه و اتحادیه اروپا

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، روسیه واتحادیه اروپا با توجه به منافع مشترک خود می‌توانند درباره درگیری‌های سوریه به نتیجه برسند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای با هفته نامه فرانسوی "لو نوول" نسبت به همکاری روسیه و اتحادیه اروپا در مساله سوریه ابراز اطمینان کرد.

به گفته موگرینی، ااگرچه روسیه و اتحادیه اروپا درباره نقش بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در آینده این کشور توافق ندارند اما مسکو و بروکسل به دنبال یافتن راه حلی مشترک و ایجاد ائتلافی علیه داعش هستند.

وی در این باره گفت: من درباره روسیه یا منافع آن صحبت نمی‌کنم. اما ما توانستیم درباره ایران به توافق برسیم چرا که از آمدن پای میز و رسیدن به منافع دو جانبه نترسیدیم. تا جایی که به سوریه مرتبط است، اتحادیه اروپا اول و آخر به ثبات سوریه و همبستگی منطقه‌ای اهمیت می‌دهد.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت، این اتحادیه می‌خواهد شاهد پایان درگیری‌های قومی و مذهبی در سوریه باشد؛ کشوری که می‌توان به روی کارآمدن دولتی سکولار در آن وداشتن روابطی دوستانه با همسایگانش امیدوار بود.

وی تاکید کرد: مانند روس‌ها ما هم به تمام این مسائل امیدواریم.

موگرینی در بخش دیگری از سخنانش به حل نشدن بحران اوکراین اشاره و عنوان کرد؛ با وجود حل نشدن مساله اوکراین، روسیه در سه بحران بین المللی دیگر شامل برنامه هسته‌ای ایران، روند صلح خاورمیانه و مساله سوریه، همکاری داشته است.

انتهای پیام

کد N1039107

وبگردی