آفتاب
یک منبع ترکیه‌ای مدعی شد؛

"منطقه امن در سوریه ظرف یک هفته ایجاد می‌شود"

"منطقه امن در سوریه ظرف یک هفته ایجاد می‌شود"

یک منبع رسمی در ترکیه‌ مدعی شد که "منطقه امن" در سوریه ظرف یک هفته ایجاد خواهد شد و آنکارا تصمیم قطعی خود را در این زمینه پیش از برگزاری کنفرانس جی 20 گرفته بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، نشانه‌های ایجاد "منطقه امن" در شمال سوریه خود را در عملیات نظامی مستقیم ارتش آزاد با حمایت هوایی ترکیه نشان می‌دهد.

در همین راستا یک منبع رسمی در ترکیه مدعی شد منطقه امن در شمال سوریه ظرف یک هفته ایجاد خواهد شد و آنکارا تصمیم قطعی خود را در این زمینه پیش از نشست جی 20 در آنتالیا اتخاذ کرده بود.

این منبع افزود: آمریکایی‌ها در آن زمان خواهان این بودند که بررسی این مساله به پس از نشست جی 20 موکول شود اما حملات تروریستی در پاریس اوضاع را تغییر داد.

منابع ترکیه‌ای پیشتر به امکان ورود فرانسه به حملات اشاره کرده بودند. به گفته این منابع مذاکراتی میان ترکیه و فرانسه درباره امکان استفاده جنگنده‌های فرانسه از پایگاه‌های هوایی ترکیه در جریان است و آمریکا نیز همچنان به ارسال تعداد بیشتری از جنگنده‌های خود به پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه ادامه می‌دهد.

به گفته منبع ترکیه‌ای مذکور نیروهای "ترکیه هرگز وارد سوریه نخواهند شد" اما عملیات حمایت هوایی و توپخانه‌ای از مخالفان مسلح سوریه را برای سیطره به منطقه که از جرابلس تا اعزاز کشیده شده و ایجاد منطقه امن و خالی از تروریست‌های داعش انجام خواهد داد.

به گفته این منبع ترکیه به تامین امنیت این منطقه و ممانعت از پیشروی داعش یا دیگر گروه‌های تروریستی در آن متعهد خواهد شد.

از سوی دیگر روز شنبه اعلام شد که گروه‌های مخالف مسلح از جمله شبه نظامیان ترکمانی دو شهرک را در نزدیکی مرز با ترکیه از داعش پس گرفته‌اند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه کنترل مخالفان بر روستاهای دلحه و حرجله را گام نخست در مسیر ایجاد منطقه امن در شمال سوریه دانست و اعلام کرد که شبه نظایان ترکمان رهبری این عملیات را با حمایت هوایی ترکیه و آمریکا برعهده داشتند.

انتهای پیام

کد N1039086

وبگردی