آفتاب
طاهری در نطق میان دستور اعلام کرد:

توصیه اندیشکده امنیت آمریکای نوین برای نفوذ در ایران از طریق مالی

توصیه اندیشکده امنیت آمریکای نوین برای نفوذ در ایران از طریق مالی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی با یادآوری جدی بودن خطر «نفوذ» و با انتقاد از بی توجهی دولت به این موضوع، به راه حل اندیشکده امنیت آمریکای نوین برای نفوذ در کشورمان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام  سید علی طاهری نماینده مردم گرگان در مجلس، در جلسه علنی امروز و در نطق میان دستور با اشاره به هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری نسبت به نفوذ دشمن در دوران پسابرجام اظهارداشت: از رئیس جمهور محترم انتظار داشتیم همانطور که در سخن و حرف دائماً از مقام معظم رهبری دم می زند، در عمل نیز این خطر را جدی بگیرد، نه اینکه اظهارات دشمن شادکن مطرح کند.

وی ادامه داد: اندیشکده امنیت آمریکای نوین در همین زمینه خطاب به دولت مردان خود اظهارداشته است که برای نفوذ فرصت های مالی جدیدی برای بخش خصوصی، کارآفرینان و جامعه مدنی ایران ایجاد کنید؛ این یعنی خطر جدی است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در ادامه نطق خود با اشاره به ارائه لایحه تنظیم برخی احکام برنامه های توسعه کشور به مجلس از سوی دولت خاطرنشان کرد: این اقدام می تواند به ثبات و پیشرفت در کشور منجر شود، اما هیچ توجهی به بخش فرهنگ نکرده است؛ انتظار اکید ما از دولت محترم این است که در هنگام بررسی آن در مجلس، مساعدت کافی را نسبت به این موضوع داشته باشد.

طاهری در ادامه اظهارداشت: برجام با همه فراز و نشیب های آن تصویب و تائید شد و با نامه تاریخی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، اما متاسفانه در پاسخ آقای روحانی به این نامه هیچ کدام از این دغدغه ها مورد توجه قرار نگرفت. امیدواریم در اجرای این ابلاغیه شاهد برطرف شدن این ضعف های جدی باشیم.

وی همچنین با اشاره به وقوع فاجعه تلخ منا در حج امسال و سکوت مجامع بین المللی در مقابل این حادثه تاکید کرد: از دولت محترم به طور جدی می خواهیم که برای مجازات عاملان این حادثه، پیگیری کند.

از دی ماه ۹۲ تاکنون ۲۰۲ هزار میلیارد تومان در بورس از بین رفته است

نماینده مردم گرگان در مجلس در ادامه با یادآوری وعده های انتخاباتی حسن روحانی در سال ۹۲ برای حل ۱۰۰ روزه مشکلات اقتصادی خاطرنشان کرد: بعد از گذشت دو سال نه تنها اتفاق ویژه ای رخ نداده، بلکه به بهانه کنترل تورم، شاهد رکود بی سابقه در کشور هستیم؛ به عنوان نمونه بر اساس نظر کارشناسان از دی ماه ۹۲، روند نزولی بازار سرمایه شکل گرفته و ۲۰۲ هزار میلیارد تومان معادل حدود ۶۰ میلیارد دلار ارزش بورس از بین رفته است.

طاهری خطاب به رئیس جمهور گفت: حتی کارشناسان اقتصادی نزدیک به دولت نیز قائل به این هستند که راه حل مشکلات کشور، نگاه به دست بیگانه نیست و حتی امروز که در دوران پسابرجام هستیم، با وجود رفت و آمد هیئت های خارجی به ایران، هیچ تغییری در وضعیت اقتصادی کشور ایجاد نشده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: راه حل این مشکلات کشور توجه کامل به اوامر مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی است که متاسفانه تاکنون اقدام قابل توجهی نشده است؛ هرجا به اوامر ایشان توجه شد، به موفقیت های قابل توجهی رسیده ایم که غنی سازی ۲۰ درصد، هوافضا، نانو و علوم دانش بنیان از نمونه های آنها است.

کد N1038957

وبگردی