آفتاب

شرح ترس و وحشت "عقاب‌ها" در سالن کنسرت باتاکلان پاریس

شرح ترس و وحشت "عقاب‌ها" در سالن کنسرت باتاکلان پاریس

اعضای گروه "عقابهای دث‌متال" که در شب حملات پاریس در سالن کنسرت "باتاکلان" مشغول اجرای برنامه بودند، برای اولین بار در یک مصاحبه از وقایع آن شب گفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، "جسی هاجز"، خواننده اصلی این گروه هنگامی که توضیح می‌داد چطور بسیاری از طرفداران این گروه در این رویداد عجیب و غریب در پاریس کشته شدند تنها به این خاطر که نخواستند دوستانشان را تنها بگذارند، صدایش می‌لرزید و به گریه افتاد.

در اولین مصاحبه آنها بعد از وقایع پاریس، هاجز و "جاشوآ هوم"، هم گروهی‌اش آشوب و ناآرامی رخ داده پس از حمله سه تروریست به داخل سالن کنسرت باتاکلان و تیراندازی به سمت جمعیت حاضر در این سالن را تشریح کردند.

هاجز گفت: بعد از مرحله اول کشتار، چندین تن در اتاق پرو ما پنهان شدند اما قاتلان توانستند آن را پیدا کرده و همه بجز کودکی را که زیر کاپشن چرمی من پنهان شده بود، بکشند.

وی افزود: مردم بسیار وحشت‌ کرده بودند اما بسیاری از افراد کشته شدند چرا که به جای فرار تصمیم گرفتند تا از دوستانشان محافظت کنند. آنها جلوی دوستانشان ایستادند تا آسیبی نبینند.

به طور کلی 89 تن از 130 قربانی حملات پاریس در سالن کنسرت باتاکلان کشته شدند.

هنگامی که تروریست‌ها وارد سالن کنسرت باتاکلان شده و شروع به تیراندازی کردند، گروه "عقاب‌ها" در حال اجرای قطعات موسیقی خود بود.

تصاویر گرفته شده از لحظه تیراندازی در این سالن کنسرت نشان داده که در لحظه تیراندازی هاجز از روی سن فرار کرد و نوازنده درام، پشت ساز خود پنهان شد.

یک زوج انگلیسی که در نزدیکی در خروجی سالن کنسرت نشسته بودند و می‌توانستند فرار کنند، گفتند هاجز از آن‌ها خواست برای نجات جانشان فرار کنند.

در حالی که این زوج به دنبال دوستشان که در این حمله زخمی شده بود می‌گشتند، هاجز به این زوج گفت: فرار کنید، فرار کنید.

این زوج گفتند: دوست ما زیر دست و پای افرادی که از صحنه فرار می‌کردند افتاده بود. در نتیجه ما به راهرو بازگشتیم و او را فورا به گوشه‌ای کشیدیم، ما می‌شنیدم که صدای تیراندازی نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود. در نتیجه به سرعت به طرف خیابان‌ فرار کردیم. هاجز نیز به همراه دوستش پشت سر ما می‌دوید، صدای تیراندازی پیاپی شنیده می‌شد. همه چیز سورئال و منظره کاملا تیره و تار بود.

این گروه موسیقی در چند روز اخیر بیانیه‌ای منتشر کرده و در آن نوشتند: ما به خاطر قربانیان این قتل عام سوگواریم. اگرچه جایمان الان در خانه امن است اما ما همچنان وحشت زده هستیم. قلب و روح ما الان و برای همیشه نزد برادرمان "نیک الکساندر"، "توماس آیاد"، "ماری موزر" و "مانو پرز"، شرکای ما در کمپانی ضبط ترانه و تمامی دوستان و طرفدارانمان که در این حملات جان باختند و همچنین دوستان و خانواده‌های آن‌ها می‌ماند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما می‌خواهیم از پلیس فرانسه، اف.بی.آی آمریکا و وزارت امور خارجه فرانسه و به ویژه آن‌هایی که به بهترین شکل در جریان این رویداد غیرقابل تصور به یکدیگر کمک کردند، تشکر کنیم. آن‌ها بار دیگر ثابت کردند که عشق بر هر شیطانی غلبه می‌کند و آن را شکست می‌دهد.

انتهای پیام

کد N1038949

وبگردی