آفتاب
سردار ساجدی‌نیا تاکید کرد؛

آمادگی پلیس برای تامین امنیت اجلاس گازی تهران

آمادگی پلیس برای تامین امنیت اجلاس گازی تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره تمهیدات امنیتی و ترافیکی پلیس گفت: نیروی انتظامی و در راس آن فرماندهی تهران بزرگ آمادگی صددرصدی برای تامین امنیت سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین ساجدی‌نیا روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تمهیدات ترافیکی پلیس و پلیس‌ راهور در خصوص برگزاری این اجلاس مهم افزود: امروز و فردا دوشنبه در ساختمان اجلاس در بزرگراه چمران شاهد حضور روسای کشورهای صادرکننده گاز هستیم، به همین دلیل تمهیدات ترافیکی ویژه‌ای در این محدوده پیش‌بینی شده است.

وی گفت: فردا از پیش از ظهر محدودیت‌های تردد در اتوبان چمران - نیایش، زیر پل پارک‌وی، محدوده خیابان ولیعصر، ولنجک و محمودیه اعمال خواهد شد و از شهروندان ساکن در این محله‌ها تقاضا دارم که همکاری لازم را با ماموران پلیس داشته باشند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به تعطیلی برخی از مدارس، مراکز علمی و دانشگاهی و دولتی در محدوده مناطق ۱، ۲ و ۳ پایتخت اشاره کرد و افزود: همکاران ما در تمامی مناطق، معابر، هتل‌ها و مسیر تردد خودروهای حامل مهمان‌های خارجی حضور مستمر دارند.

ساجدی‌نیا درباره اتفاقاتی که از سوی گروهک داعش در کشورهای اروپایی به وقوع پیوسته است نیز گفت: پلیس تهران تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت بکار بسته و شهروندان آسوده‌خاطر باشند که جان‌برکفان نیروی انتظامی در برابر هر گونه فشار و تهدیدی ایستادگی می‌کنند. شهروندان عزیز تهرانی هیچ‌گونه دغدغه‌ای نداشته باشند و تاکنون هیچ‌گونه موردی از حضور داعش در سطح شهر تهران نداشتیم. پلیس تهران آمادگی دارد تا اگر اتفاقی رخ داد، سریعا وارد عمل شوند.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد برگزاری جلسات میتینگ کاندیداهای انتخاباتی نیز گفت: برای برگزاری هر گونه جلسات در سطح شهر تهران مجوز لازم است و اگر مجوز داشته باشند هیچ مسئله‌ای پیش نمی‌آید؛ چرا که مسئولیت جلسات امنیتی مجوزدار بر عهده پلیس است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره عکس منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و استعمال شیشه در مترو نیز گفت: همکاران ما در پلیس مترو حضور دارند و همه تلاششان در برقراری نظم و امنیت است. در مترو مجموعه‌ای به نام حفاظت و حراست وجود دارد که این مجموعه ۸۰۰ نفر به صورت شخصی نیرو استخدام کرده و فعالیت این افراد، برقراری نظم و امنیت در داخل واگن‌های مترو است. استقرار در ایستگاه‌های مترو و حفظ امنیت در آن برعهده حراست مترو است و بر اساس اینکه این افراد حقوق‌بگیر هستند، باید با چنین مواردی برخورد کنند، اما پلیس آمادگی کامل برای برخورد با جرایم مشهود در داخل مترو دارد.

ساجدی‌نیا درباره آمار قتل در تهران نیز تصریح کرد: امسال بیش از ۹۰ درصد پرونده‌های قتل کشف شده، چه در بحث‌های قتل‌های خانوادگی و چه در بحث قتل‌های خیابانی رشدی نداشته‌ایم.

وی در خصوص وقوع قتل‌های زنجیره‌ای، وقوع این قبیل قتل‌ها را در تهران تکذیب و رد کرد و گفت: تاکنون هیچ مورد از وقوع قتل‌های زنجیره‌ای در تهران نداشته‌ایم.

ساجدی نیا در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره وظیفه پلیس در برخورد با دستفروشان و متکدیان مترو نیز گفت: طبق جلسات مستمری که با مسئولین مترو و شهرداری داشتیم، همکاری‌های خوبی در این زمینه انجام خواهیم داد، اما همکاری‌های پلیس، همکاری سلبی نیست. پلیس قرار نیست با دستفروشان برخورد فیزیکی داشته باشد. نهایت سعی ما بر این است که با استفاده از همکاری‌های بین‌ بخشی که بین دستگاه‌های متولی اعم از شهرداری، کمیته امداد و بهزیستی وجود دارد، مکان‌هایی را برای اشتغال دستفروشان مترو در نظر بگیریم، سپس پلیس اقدام به جمع‌آوری و ساماندهی این افراد از داخل واگن‌های مترو کند.

کد N1038872

وبگردی