آفتاب

توصیه جان آلن برای افزایش "عملیات‌های ویژه" ضد داعش

توصیه جان آلن برای افزایش "عملیات‌های ویژه" ضد داعش

فرستاده ویژه سابق آمریکا در ائتلاف ضد گروه تروریستی داعش گفت: اگر فرانسه خواهان تشدید اقدامات نظامی علیه این گروه تروریستی بعد از حملات پاریس است، باید کاری کند که سربازان نیروهای ویژه این ائتلاف به رهبران داعش حمله کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان آلن، ژنرال بازنشسته آمریکایی که فرستاده سابق این کشور به ائتلاف تشکیل‌شده برای مقابله با گروه تروریستی داعش است، این اظهارات را در اجلاس امنیت بین‌الملل سالانه هالیفاکس در کانادا مطرح کرد.

جان آلن که چند روز پیش سمتش را ترک کرد، توصیه کرد: برای ضربه زدن به داعش باید استفاده بیشتری از سربازان عملیات ویژه این ائتلاف شود.

آلن که معمولا درباره توصیه‌هایش به دولت اوباما اظهارات علنی مطرح نمی‌کند، گفت: در زمینه استفاده از نیروهای عملیات ویژه ما ظرفیت چشمگیری وجود دارد که می‌توان از آن استفاده کرد. حمله‌ای که در سال گذشته میلادی در جریان آن نیروهای عملیات ویژه توانستند رییس بخش مالی داعش را از بین ببرند و عده‌ای از نیروهای این گروه را به اسارت بگیرند، یکی از نمونه‌های بارز استفاده از این ظرفیت است.

وی ادامه داد: این نیروها توانستند حجم زیادی از اطلاعات را از رایانه‌های به دست آمده از جانب داعش مورد استفاده داده و در عرض چند ساعت بعد از به دست آوردن این اطلاعات دیگر اهداف را نیز مورد حمله قرار دهند. ‌شما در این عملیات‌ها اطلاعاتی به دست می‌آورید که منجر به تعیین اهداف بیشتر شده و عملیات‌های بیشتری را نیز موجب خواهد شد. افزایش عملیات‌های ویژه می‌تواند به حدی تعیین‌کننده باشد که شما ظرفیت آنها را برای اینکه بتوانند تصمیم‌گیری کرده و در نظام فرماندهی داعش تضعیف روحیه فراوانی به وجود آورند، افزایش دهید.

این ژنرال بازنشسته آمریکایی خاطرنشان کرد که به دنبال تشکیل یک نیروی عملیات ویژه مشترک در درون ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای مقابله با داعش است که بتواند حملات مستقیمی علیه رهبران این گروه تروریستی انجام دهد. آلن خاطرنشان کرد: این ائتلاف باید هم به لحاظ مالی، هم نظامی و هم در فضای سایبری به داعش حمله کند.

به گفته آلن، برای اینکه داعش نهایتا شکست بخورد، غرب باید تلاش بهتری برای به چالش کشیدن تبلیغات این گروه به منظور اشاعه نفرت و جذب نیرو صورت دهد. وی ادامه داد: داعش تا زمانی که ما آن را در حوزه اطلاعاتی شکست ندهیم و ایده‌هایش را نابود نکنیم، به عنوان یک هویت از بین نخواهد رفت. ما باید پیامی برتر از پیام آنها داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N1038840

وبگردی