آفتاب

هشدار روسیه به انگلیس نسبت به تلاش برای "نابودی حاکمیت سوریه"

هشدار روسیه به انگلیس نسبت به تلاش برای "نابودی حاکمیت سوریه"

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، انگلیس باید درباره طرح‌ خود برای گسترش حملات هوایی خود از عراق به سوریه با اعضای شورای امنیت سازمان ملل گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس اخیرا گفته که ترجیح می‌دهد عملیات‌های نظامی کشورش در سوریه با حمایت سازمان ملل متحد باشد اما درباره احتمال وتو شدن قطعنامه سازمان ملل در این باره از سوی روسیه ابراز نگرانی کرده بود.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اگر انگلیس می‌خواهد که ایده‌اش در شورای امنیت مطرح شود، باید به نماینده‌اش دستور بدهد تا رایزنی‌ها در سازمان ملل از جمله با روسیه را آغاز کند.

وی تاکید کرد که روسیه هرگز "طرح‌های معنادار" را تا زمانی که براساس قوانین بین‌المللی باشند، وتو نخواهد کرد اما هشدار داد که عملیات انگلیس در سوریه نباید به دنبال از بین بردن حاکمیت و دولت سوریه باشد.

انگلیس ماه هاست که در قالب ائتلاف تحت رهبری آمریکا در حملات هوایی علیه داعش در عراق شرکت می‌کند اما به این دلیل که دولت سوریه چنین اجازه‌ای به انگلیس نداده، طبق قوانین داخلی انگلیس ارتش این کشور اجازه کشاندن حملات هوایی خود به سوریه را ندارد.

52261

کد N1038753

وبگردی