آفتاب
سردار سلامی:

در حال مهیا شدن برای شکست دشمنان هستیم

در حال مهیا شدن برای شکست دشمنان هستیم

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: میدان نبرد انقلاب اسلامی با مستکبران امروزعرصه هنرنمایی این اندیشه و تفکر است که هر روز یک پیروزی برای جهان اسلام به ارمغان آورده و یک شکست بزرگ را به استکبار تحمیل می‌کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در همایش پویاگران انقلاب اسلامی که در محل لانه جاسوسی سابق برگزار شد با بیان این‌که «بسیج شجره طیبه‌ای است که ریشه‌های آن در سرزمین باور، ایمان و اندیشه مسلمانان شکل گرفته است« ادامه داد: از ثمرات ارزشمند بسیج میوه‌های عدالت، جوانمردی، دفاع از مظلومان، ترویج اخلاق اسلامی ، انتشار روح جهاد و شهادت‌طلبی است.

وی افزود: حقیقت این است که ظهور تفکر بسیج تفاضل نظام و انقلاب ما با هر انقلاب دیگری است.

وی بسیج را به وسعت یک ملت بزرگ دانست و ادامه داد: این نهاد امروز به وسعت جهان اسلام پرورش دهنده زیباترین فضایل عالم انسانی است. تفکری که به دنبال پاکسازی جهان از منشور ظلم و جور بوده و هرگز تسلط ستمگران را نمی‌پسندد.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: بسیجیان مردانی هستند که رفتار، زبان، ذهن ، آرزو و امیدهایشان همه برای برقراری عدالت در مقیاس جهانی است.

وی با بیان این‌که «قالب و ظاهر فیزیکی انسان نشان دهنده بزرگی او نیست»، تصریح کرد: بزرگی انسان به آرمان و هدف او است و بسیجیان صاحب ارزشمندترین و زیباترین آرزوها هستند.

وی با بیان این‌که «بسیجیان دل‌هایی مملو از روح ایثار و گذشت دارند»، گفت: آن‌ها این خصوصیات ارزشمند را نه فقط در گفته‌های خود بلکه در میدان‌های سخت اثبات کرده‌اند؛ مردانی که عملشان نسبت به حرفهای‌شان پیشتاز است.

سلامی تفکر بسیجی را اندیشه ای جوشان، سیال و متکی بر آموزه های وحی الهی دانست و خاطرنشان کرد: این اندیشه از منبع جوشان ولی فقیه جاری می‌شود و به انسان‌ها آگاهی بخشیده و الهام بخش سعادت آن‌ها است.

وی تصریح کرد: میدان نبرد انقلاب باشکوه اسلامی با مستکبران امروزعرصه هنرنمایی این اندیشه و تفکر است که هر روز یک پیروزی برای جهان اسلام به ارمغان آورده و یک شکست بزرگ را به استکبار تحمیل می کند. بسیج استوانه ای محکم برای شخصیت، حیثیت، عزت، اعتبار و اقتدار ملت ایران و ملل مستضعف دیگر است.

وی با بیان این‌که «همه کارکردهای بسیج با الگوی جهاد در مقابل دشمنان بزرگ شکل می‌گیرد»، افزود: ما می‌خواهیم بزرگترین قدرت‌های جهان را شکست داده و عدالت، اخلاق، انسانیت، مهرورزی، نظم و سعادت انسان‌ها را در جهان پیاد کنیم و بزرگترین قدرت‌های تاریخ بشر می‌خواهند با آن مخالفت کنند این جهادی سهمگین و وسیع است.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر این‌که «دشمنان برای شکست دادن ما تدارک دیده‌اند»، اظهار کرد: ما نیز در حال مهیا شدن برای شکست دشمنان هستیم. آمریکا می‌خواهد از ارزش‌ها، اعتقادات، باورها، تفکر و اندیشه خود توصیفی جهانی کند و می گویند همه جهان باید به آمریکایی‌هایی غیرآمریکایی تبدیل شوند، آمریکایی‌هایی که به تفکر، باور، نگرش به جهان و ارزش‌ها، آمریکایی هستند اما در ملیت و جغرافیا آمریکایی نیستند. آن‌ها می‌خواهند همه انسان‌ها شهروندان یک دهکده جهانی محسوب شده و سه خصوصیت داشته باشند.

وی با بیان این‌که «خصوصیت اول مد نظر آمریکایی‌ها این است که همه انسانها باید دارای عقاید یکسان باشند» گفت: آن‌ها می‌خواهند که انسان‌ها یکسان به جهان نگاه کرده و خوب و بد را آن طور ببینند که آمریکایی می بینند.

وی گفت: آمریکایی ها می خواهند همه آدمها یاد بگیرند که مصرف و کالاها و زندگی خود را آنطور تعریف کنند که آمریکایی ها تعریف می کنند و این به معنای جهانی کردن اقتصاد و آمریکایی کردن سبک زندگی است. آنها می گویند از وین تا سیدنی همه یک جور لباس بپوشند.

سلامی خصوصیت سوم مد نظر آمریکایی را داشتن اطلاعاتی یکسان در آن واحد برشمرد و افزود: آمریکایی ها از انسان یک تعریف ارائه می کنند و معتقدند هنر به معنای نفوذ به لایه های درونی اجتماعات و باورهای انسانها و وارد کردن داده هایی به ذهن و قلب آنها بنام واقعیت هنری است که ساختگی و مجازی باشد. آنها انسان را موجودی تعریف می کنند که دارای ساختاری درونی است.

وی تصریح کرد: انسان مجموعه‌ای از پیش فرض‌هاست، دارای سلسله باورهای تثبیت شده که هرگز قابل تغییر نیستند است به عنوان مثال از دید غربی ها، مسلمانان تروریست هستند یک پیش فرض است و یا اینکه فلسطین تروریست است و اسرائیل از خود دفاع مشروع می کند نیز یک پیش فرض است و آنها را تا حدی تکرار می کنند که تبدیل به یک باور شود.

وی ادامه داد: آمریکایی ها و غربی ها در بازی های رایانه ای، جوانانشان را به کشتن مسلمانان تشویق می کنند تا نفرت در آنها شکل بگیرد.

سلامی ، هنر را هویت ساز خواند و گفت: هنر بازتاب هویت یک ملت است زیرا ترکیبی از واقعیت های موجود و واقعیت هایی که در عالم خیال ساخته می شوند خواهد بود. اصل هنر، ساختن ساختمان درونی شخصیت انسان است.

وی با تقسیم هنر به هنر مرئی و هنر شناختی افزود: هنر شناختی دستگاه درونی ساختمان انسان را تشکیل می دهد. هر انسانی همانگونه عمل می کند که می اندیشد. انقلاب اسلامی میدان تفکر جامعه ما را تغییر داد.

وی اظهار کرد: غربی ها چه در میدان سیاست و چه در میدان فرهنگ و در چه در میدان روابط اجتماعی هر عملی را انجام داده اند تا جهان اسلام را متلاشی کنند اما این مسئله دامن خودشان را می گیرد.

سلامی با بیان این‌که «آمریکا در معرض فروپاشی اخلاقی است»، گفت: همانطور که رم فرو ریخت آمریکا نیز فرو خواهد ریخت. طلاق در آمریکا رکورد زده و تنها ۶۰ درصد از کودکان آمریکایی با پدران و مادران خود زندگی می کنند و ما موظف به ترویج اسلام به زبان هنر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: گاهی یک نمایش کوتاه و داستان زیبا که در آن ارزشهای ناب اسلام نهفته باشد می تواند ارزشهای اسلامی را زنده کند.

انتهای پیام

کد N1038742

وبگردی