آفتاب

پیشروی ارتش عراق به سمت مرکز رمادی/ خنثی سازی 30 تن مواد منفجره در شهر "سنجار"

پیشروی ارتش عراق به سمت مرکز رمادی/ خنثی سازی 30 تن مواد منفجره در شهر "سنجار"

همزمان با پیشروی نیروهای عراقی به سمت مرکز رمادی، فرمانده نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق از خنثی سازی بیش از 30 تن مواد منفجره در شهر سنجار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری عراقی "الاعلام"، وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور با حمایت‌های هوایی و توپخانه‌ای موفق به پیشروی در محور شمالی و پیشروی به سمت مرکز رمادی، مرکز استان الانبار شدند و در جریان انی عملیات خسارات بسیاری به دشمن وارد کردند.

طبق بیانیه مذکور، فرماندهی تیپ 10 پیاده نظام طبق زمانبدی مشخص به سمت اهداف تعیین شده پیشروی کردند.

همزمان تیم مهندسان ارتش عراق نیز مین‌ها و بمب‌هایی که تروریست‌های داعش برای کند کردن حرکت ارتش در مسیرهای عملیاتی قرار داده بودند، خنثی کردند.

در هیمن حال و با گذشت یک هفته از آزادسازی شهر "سنجار" توسط پیشمرگ‌ها، گروهی از متخصصان به کار خنثی سازی مین‌ها، خودروها و ساختمان‌های بمب گذاری شده توسط داعش مشغولند و این گروه موفق شدند تاکنون بیش از 30 تن مواد منفجره را خنثی سازند.

قاسم سمر، فرمانده نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: این گروه موفق به خنثی سازی مواد منفجره و رفع خطر از شهروندان شده و عملیات پاکسازی همچنان ادامه دارد.

تیم متخصصان همچنین موفق به خنثی سازی یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده با هفت تن مواد منفجره شدند. همچنین این نیروها یک تونل به طول 200متر را که به طور کامل با مواد منفجره پر شده و آماده انفجار با یک بمب ساعتی بود شناسایی و بمب‌ کارگذاشته شده در آن را خنثی کردند.

از سوی دیگر، ابراهیم الفهداوی، رئیس کمیته امنیتی شورای شهر "الخالدیه" از پایان آموزش 1000 نیروی عشایر استان الانبار در پایگاه نظامی "الحبانیه" واقع در 30 کیلومتری شرق الرمادی توسط نیروهای عراقی خبر داد و تاکید کرد این نیروهای جدید در عملیات آزادسازی رمادی و کنترل منطقه پس از آزادسازی شرکت خواهند کرد.

الفهداوی افزود: این نیروها به مدت دو هفته آموزش‌های مختلفی در زمینه مبارزه با تروریست‌ها، یورش و شبیخون و استفاده از سلاح‌های سبک، سنگین و نیمه سنگین دیده‌اند.

علاوه بر این ، گزارشگر کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق نیز از موافقت روسیه با تجهیز فوری ارتش عراق به سلاح خبر داد و بدون اشاره به نوع این سلاح‌ها اعلام کرد، پس از مذاکراتی که این کمیته با دومای روسیه و مقامات عالی رتبه این کشور داشت، قرار شد مسکو در اجرای بندهای تسلیحاتی شتاب ورزد.

ار سوی دیگر، حیدرالعبادی ، نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در دیدار با تشکل‌های مدنی عراق تاکید کرد همه مناطقی که از کنترل گروه تروریستی داعش آزاد شده‌اند، به دست نیروهای عراقی بوده است.

العبادی با اشاره به پیروز‌هایی که با وجود تهدیدات تروریستی حاصل شده تاکید کرد، هزینه‌های مالی جنگ که برای نیروهای امنیتی و داوطلبان صرف می‌شود قابل کاهش نیستند و از جمله هزینه‌های ضروری کشورند.

انتهای پیام

کد N1038706

وبگردی