آفتاب

فرود اضطراری یک هواپیمای ترکیه در کانادا به دنبال تهدید بمب‌گذاری

فرود اضطراری یک هواپیمای ترکیه در کانادا به دنبال تهدید بمب‌گذاری

پلیس کانادا اعلام کرد که در حال تحقیق درباره احتمال بمب‌گذاری در یک هواپیمای خطوط هوایی ترکیه است که مجبور شده مسیر خود از نیویورک به استانبول را تغییر داده و در کانادا فرود آید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، فرودگاه بین‌المللی هلفکس استانفیلد، امروز (یکشنبه) در صحفه توییتر خود نوشت: پرواز ترکیه صحیح و سالم و بدون هیچ خطری فرود آمد و پلیس در صحنه حاضر است. این هواپیما 256 مسافر و خدمه داشته است.

پلیس کانادا در نوا اسکوشیا نیز در صفحه توییتر خود نوشت که درباره جزئیات این تهدید بمب‌گذاری اظهارنظری نمی‌کند و به دنبال شناسایی فرد یا افراد مسئول این تهدید است.

پلیس کانادا در ادامه نوشت: افسران پلیس با استفاده از سگ‌های تعلیم دیده این هواپیمای ترکیه‌ای را بازرسی خواهند کرد. این تهدید بمب‌گذاری ساعت 22:50 به وقت محلی دریافت شد. برج مراقبت پرواز نشان داد که این هواپیما در آن زمان از فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی در نیویورک به پرواز در آمده است.

سه‌شنبه گذشته پرواز 55 خطوط هواپیمایی فرانسه از فرودگاه بین‌المللی "دالس» در خارج از واشنگتن پس از دریافت یک تهدید مشابه مجبور به تغییر مسیر و فرود اضطراری در فرودگاه «هلفکس» شده بود.

اواخر روز سه‌شنبه اداره تحقیقات فدرال (اف‌.بی‌.آی) در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقامات تحقیق کرده و هیچ تهدید شناخته شده‌ای را کشف نکردند. پلیس کانادا نیز گفت که بازرسان هیچ مدرکی از یک بمب یا وسیله انفجاری پیدا نکرده‌اند.

این تهدید پس از حملات تروریستی پاریس که در آن 130 تن کشته شدند و نگرانی‌های امنیتی در سراسر جهان افزایش یافت، مطرح شده است.

انتهای پیام

کد N1038705

وبگردی