آفتاب
استاندار زنجان خواستار شد

تعبیه قفسه‌های کتاب در مسیرهای پر رفت و آمد

تعبیه قفسه‌های کتاب در مسیرهای پر رفت و آمد

استاندار زنجان گفت: کتاب‌داران پاسداران ارزشمندترین گنجینه بشری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، «جمشید انصاری» در دیدار با کتاب‌داران گفت: کتاب ارزشمندترین میراث است که توسط ذهن بشر خلق می‌شود و از این‌رو برای حفظ آن مردم و مسئولان باید در کنار یکدیگر تلاش کنند و با توجه به این‌که این گنجینه جایگاه بسیار والایی دارد باید به‌راحتی در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به این‌که کتاب‌دارن پاسداران این گنجینه ارزشمند هستند، می‌توانند علاوه‌بر گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی گامی در ایجاد گنجینه‌های جدید بردارند. تا سال 82 نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زیر نظر فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره می‌شد و پس از آن به نهادی تفکیک شده و به نهاد عمومی غیردولتی تبدیل شد، لذا به کتاب و کتابخوانی نباید نگاه دولتی داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: نقش مردم در کنار کتاب‌داران و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار پررنگ است که سبب حفظ شأن و منزلت کتاب می‌شود و معتقدیم برای افزایش نقش مردم لازم است در مسیرهای پر رفت و آمد قفسه‌های کتاب تعبیه شود تا مردم بتوانند در کوتاه‌ترین اوقات فراغت خود نیز مطالعه داشته باشند.

وی اظهار کرد: در هر منطقه از کشور لازم است با توجه به ذائقه مردم برنامه‌ریزی‌های افزایش سرانه مطالعه کتاب انجام شود و در کنار اقداماتی برای افزایش کتاب، افزایش افراد کتابخوان نیز مورد توجه باشد که در کنار کتاب‌های درسی بتوان کتاب‌های غیر درسی را نیز مورد توجه اعضای کتابخانه‌ها قرار داد.

مدیرکل امور کتابخانه‌های استان زنجان نیز در این جلسه تصریح کرد: تکمیل ساخت کتابخانه مرکزی استان بسیار مورد توجه است که تاکنون ساخت آن 23 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ادامه ساخت آن نیازمند 30 میلیارد تومان اعتبار بوده که این مبلغ از حوزه اعتبارات استانی خارج است.

«امیرعلی نیکبخش» یادآور شد: توزیع کتابخانه‌های سطح استان متأسفانه مناسب نبوده است که می‌توان این موضوع را یکی از مشکلات کتابخانه‌های استان دانست. همچنین فعالیت خیرین کتابخانه‌ساز در استان بسیار مناسب است، به‌گونه‌ای که هم‌اکنون شش کتابخانه خیری در استان فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: 6.3 درصد جمعیت استان عضو کتابخانه بوده و ماهانه 220 هزار نفر به کتابخانه مراجعه می‌کنند، البته باید تأکید کرد لازم است نگاه‌ها از سوی ایجاد کتابخانه به سوی توسعه کتابخوانی منعطف شود که در این اداره‌کل به این موضوع به‌صورت ویژه توجه می‌شود.

انتهای پیام

کد N1038673

وبگردی