آفتاب

پیشنهاد باخ برای بهبود وضعیت کنترل دوپینگ در ورزش

پیشنهاد باخ برای بهبود وضعیت کنترل دوپینگ در ورزش

رییس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) روز گذشته جزئیات پیشنهاداتش را برای قدرتمند شدن آژانس جهانی ضد دوپینگ اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از Inside The Games، کمیته بین المللی المپیک قصد دارد انجمنی تشکیل دهد تا قبل از شروع بازی‌های المپیک ریو، ورزشکاران خاطی مشخص شده و نتوانند در برزیل مسابقه دهند.

بعد از گزارش‌های وادا (آژانس جهانی ضد دوپینگ) انگیزه توماس باخ برای انجام اقدامات ضروری بیشتر شده است. IAAF (فدراسیون جهانی دوومیدانی)‌بعد از این گزارش‌های وادا، فدراسیون دوومیدانی روسیه را تعلیق کرد. بنابراین ممکن است دوومیدانی کاران روسیه نتوانند سال آینده در المپیک ریو شرکت کنند.

وادا قصد دارد به صورت ضرب‌العجل به مسئله روسیه رسیدگی کند. باخ در جلسه کمیته المپیک اروپا گفت: خوشحالیم که وادا تلاش می‌کند سیستم ضد دوپینگ را از دیگر سازمان‌های ورزشی، مستقل کند. سازمان مدیریت تست‌های وادا باید از قسمت نظارت و قانون‌گذاری وادا مستقل شود.

او افزود:‌سازمان‌های ورزشی باید سیستم‌های ضد دوپینگ خود را با این سازمان هماهنگ کنند. دولت‌ها که 50 درصد سهام وادا را دارند، باید از این سازمان حمایت کنند. تحریم‌ها تنها باید از سوی دادگاه‌های ورزشی اعلام شوند سیستم تحریم‌ها نیز باید مرکزی شوند. این پیشنهادها کمک می‌کند تا سیستم ضد دوپینگ موثرتر و بهتر عمل کند. بدین شکل، بهتر می‌توان از ورزش پاک حمایت کرد و اعتبار ورزش را افزایش داد. وادا تلاش می‌کند تا با کمک IOC، پروسه تست گرفتن از ورزشکاران در المپیک را به خوبی انجام دهد. مسئولان وادا با برنامه کنترل دوپینگ نظارت خواهند داشت.

سرکرگ ریدی، رییس وادا نیز متعهد شد گروهی که قرار است این کارها را انجام دهند، تمامی پیشنهادهای باخ را بررسی کرده و به کار می‌گیرند.

او در این‌باره گفت: وادا تلاش می‌کند از دوپینگ جلوگیری کند. جامعه ضد دوپینگ باید روش‌های خود را بهبود بخشد و آن‌ها را در بهترین شکل استفاده کند.

انتهای پیام

کد N1038659

وبگردی