آفتاب
رویکرد محتاطانه «کوربین» در قبال داعش؛

حزب کارگر انگلستان پیشنهاد حمله نظامی به سوریه را بررسی می‌کند

حزب کارگر انگلستان پیشنهاد حمله نظامی به سوریه را بررسی می‌کند

رهبر حزب اپوزیسیون انگلستان اقدامات مداخله جویان دولت لندن راعامل بحران های خاورمیانه عنوان کرد اما گفت که پیشنهاد حمله نظامی به سوریه را نیز بررسی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میرِر، حزب کارگر انگلستان که دو سال پیش در مخالفت با پیشنهاد حزب حاکم محافظه کار مانع از اقدام نظامی انگلستان در سوریه شد، ظاهرا پس از انفجارهای هفته گذشته پاریس، محتاط تر شده و در رویکرد خود اندکی تغییر ایجاد کرده است.

در همین راستا، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر از تصمیم خود برای بررسی پیشنهادات دولت «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان مبنی بر آغاز حمله جنگنده های انگلیسی به مواضع داعش در سوریه سخن گفت.

وی در این باره گفت: حزب کارگر همواره در برابر هر گونه تهدیدی علیه انگلستان مقاومت خواهد کرد و هرگز اجازه نخواهد داد که این کشور بی محافظ بماند.

ناگفته نماند که انگلستان عضو ائتلاف هوایی مبارزه با داعش در عراق است اما گسترش دامنه عملیات نظامی این کشور به سوریه به تصمیم نهایی پارلمان منوط خواهد بود.

گمان می رود که حملات تروریستی پاریس بهانه خوبی به دست کامرون و حزب محافظه کار وی داده تا به اسم مبارزه با داعش و با اعمال فشار بر اعضای پارلمان قصد خود را برای تعرض به حریم هوایی سوریه عملی کنند.

اما در این میان، کوربین به عنوان رهبر اپوزیسیون انگلستان رویکرد متفاوتی را در قبال سیاست خارجی و نحوه برون رفت از بحران سوریه اتخاذ کرد.  

وی هشدار داد که مبادا مردم انگلستان بعد از صدور قطعنانه سازمان ملل متحد مبنی بر ضرورت استفاده از همه ابزار موجود در راه مبارزه با داعش، به بهانه پاسخ دادن به تهدید تروریستی در چرخه ای از خشونت و نفرت اسیر شود.

کوربین افزود: ضعف انگلستان در برابر تهدید های تروریستی ناشی از دخالت دولت لندن در مجموعه ای از جنگ های خانمان سوز است که بخش بزگی از خاورمیانه را درگیر کرد.

وی در نهایت هشدار داد: تجربه جنگ های افغانستان، عراق و لیبی بسیاری از مردم انگلستان را به این باور رساند که تمایل سیری ناپذیر نخبگان بریتانیایی برای تهاجم نظامی به دیگر کشورها نه تنها مرگ و بی ثباتی را به همراه داشت بلکه موجب تشدید تهدیدهای تروریستی علیه انگلستان شد.

کد N1038631

وبگردی