آفتاب

تلفات سنگین نظامیان سعودی در جنوب یمن

تلفات سنگین نظامیان سعودی در جنوب یمن

واحد مرکزی خبر نوشت: ارتش یمن تلفات سنگینی به نظامیان عربستان سعودی در جنوب این کشور وارد کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم ،ارتش یمن و کمیته های مردمی این کشور توانستند کوه راهبردی الاشقر را در اطراف شهر کوفل در استان مارب و همچنین موضع نظامی الشبکه را در منطقه الشرفه در شهر نجران عربستان سعودی به کنترل خود درآورند.

ارتش یمن سه تانک را در این منطقه به غنیمت گرفت.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور با حملات جنگنده های متجاوز و مزدوران سعودی به شهر تعز مقابله کردند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به پیروزی مهمی در استان مارب رسیدند به طوری که توانستند کوه راهبردی الاشقری در استان مارب را به کنترل خود درآورند.

ارتش یمن پس از درگیری های شدید این کوه را از مزدوران سعودی بازپس گرفت.

در عرصه درگیری های مرزی، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند موضع نظامی الشبکه را در شرق نجران در عربستان سعودی به کنترل خود درآورند.

حملات توپخانه ای ارتش یمن نیز باعث به هلاکت رسیدن شماری از نظامیان عربستانی در جنوب این کشور شد.

توپخانه ارتش یمن مواضع نظامیان سعودی را در مناطق موسم،دخان،سدیس و جبل حمدان در جیزان هدف قرار داد.

هیئت جنبش انصارالله یمن راهی عمان شد

هیئتی از جنبش انصارالله یمن راهی مسقط پایتخت یمن شد تا مذاکرات از سرگرفته شود. این جنبش تضمین هایی درباره توجه به ملاحظات خود درباره دستور کار مذاکرات گرفته است. محمد عبدالسلام سخنگوی این جنبش تاکید کرد انصارالله خواهان توقف تجاوز،لغو محاصره و احیای روند سیاسی یمن است.

وی افزود: انصارالله یمن دعوتنامه هایی از اروپا برای بیان دیدگاه های سیاسی خود درباره یمن دریافت کرده است.اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن نیز رایزنی هایی در صنعا با گروه های ملی این کشور درباره ازسرگیری مذاکرات صلح داشته است.منابع آگاه اعلام کردند دور آینده این مذاکرات این هفته برگزار نخواهد شد و به زمان نامشخصی موکول شده است.

52261

کد N1038516

وبگردی