آفتاب
فرمانده کل ارتش فرانسه:

شکست نظامی داعش در آینده نزدیک امکان پذیر نیست

شکست نظامی داعش در آینده نزدیک امکان پذیر نیست

فرانسه حملات هوایی خود علیه داعش را افزایش داده و مدعی است که حاضر است با روسیه برای تشکیل یک ائتلاف نظامی کارآمد به تفاهم برسد با این حال قول مساعد نمی دهد که تروریسم به این زودی ریشه کن شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، «پیر دو ویلیه» فرمانده کل نیروهای نظامی فرانسه در مصاحبه با روزنامه «لو ژورنال دو دیمانش» مدعی شد که با وجود افزایش حملات هوایی فرانسه به مواضع داعش در سوریه، امکان هیچ پیروزی نظامی در آینده نزدیک علیه این گروه تروریستی وجود ندارد.

وی که کشورش در پاسخ به انفجارهای هفته گذشته شهر پاریس، به دنبال ایجاد ائتلافی بزرگ علیه داعش با حضور بازیگران کلیدی چون آمریکا و روسیه است، در ادامه گفت: در ارتش ما به واژه دراز مدت عادت داریم با این حال مردم خواهان آن هستند که زودتر نتیجه بگیرند. ما در سوریه و عراق در موقعیتی به شدت متناقض گرفتار شده ایم و هر کسی می داند که در نهایت این درگیری از تنها راه سیاسی و دیپلماتیک قابل حل خواهد بود.

گفته های دو ویلیه در حالی مطرح شد که قرار است «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه در روزهای سه شنبه و پنجشنبه هفته آینده به ترتیب با «باراک اوباما» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهور آمریکا و روسیه دیدار و درباره احتمال همکاری های بیشتر در زمینه مبارزه با داعش گفتگو کند.

این در حالیست که گمان می رود پس از حملات تروریستی هفته های اخیر از جمله انفجارهای تروریستی شهر «آنکارا»ی ترکیه، سقوط هواپیمای روسی در صحرای سینا و نهایتا حملات پاریس و حادثه گروگان گیری در هتل «باماکو» کشور مالی؛ این اتفاق نظر به وجود آمده که علیرغم برخی اختلاف نظرها، باید در خصوص مقابله با داعش به عنوان یک دشمن مشترک، تشریک مساعی بیشتری بین کشورها وجود داشته باشد.

ناگفته نماند که روسیه بنا به درخواست دولت دمشق و در چارچوب قطعنامه شماره ۳۳۱۴ سازمان ملل، قدم به میدان مبارزه با داعش گذاشته و همواره بر مشروعیت «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه تاکید می کند حال آنکه آمریکا و دیگر کشورهای غربی نه تنها بدون کسب مجوز سازمان ملل به تمامیت ارضی سوریه تعدی می کنند بلکه با ادامه حضور اسد در آینده سیاسی کشور نیز مخالف هستند.

با این حال، دو ویلیه مدعی شد که علیرغم  وجود دشمن مشترکی مثل داعش، تا کنون هیچ گونه هماهنگی بین نیروهای فرانسه و روسیه در حمله به مواضع این گروه تروریستی صورت نگرفته است.

کد N1038431

وبگردی