آفتاب

روزنامه جمهوری اسلامی: برخی با چهره حق به جانب،خود را دلسوز انقلاب جلوه داده و درپی نفوذ در بسیج اند

روزنامه جمهوری اسلامی: برخی با چهره حق به جانب،خود را دلسوز انقلاب جلوه داده و درپی نفوذ در بسیج اند

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت: خطری که همیشه در کمین بسیج است، نفوذ جناح‌های سیاسی و وابسته کردن فکری آن به این یا آن جناح است. جناح‌های سیاسی با ژست‌های حق به جانب تلاش می‌کنند نیروهای بسیج را به خود وابسته کنند، آنها را دچار شستشوی مغزی نمایند و از این طریق، اهداف سیاسی خود را با استفاده ابزاری از آنها محقق سازند.

 کسانی که درصدد چنین سوءاستفاده‌هائی از بسیج بر می‌آیند البته ماسک حق به جانب بر چهره می‌زنند، خود را دلسوز اسلام و انقلاب جلوه می‌دهند و از شگردهائی استفاده می‌کنند که بتوان با آنها در افکار افراد پاک نفوذ کرد. نیروهای بسیجی عموماً متدین، متعهد، فداکار و دلسوز اسلام و انقلاب و نظام هستند و برای پذیرش آنچه رنگ دین و خدمت و فداکاری دارد آمادگی دارند. در نتیجه اگر جناح‌های سیاسی با این قبیل شگردها وارد عرصه شوند، به راحتی می‌توانند اهداف خود را دنبال کنند و به آنچه می‌خواهند دست یابند به ویژه اگر امکانات مادی نیز در اختیارشان باشد.

کارائی بسیج تا وقتی است که در برابر ترفندهای جناح‌های سیاسی هوشیاری نشان دهد و اجازه استفاده ابزاری از خود را به هیچکس و هیچ گروه و جناح سیاسی ندهد. در ماه‌ها و هفته‌های اخیر، این هوشیاری در بدنه بسیج کاملاً مشهود بود و هم اکنون نیز کاملاً ملموس است. عده‌ای با هدف ناکام نمودن دولت در ماجرای هسته‌ای تلاش زیادی کردند «برجام» را یک سند اسارت معرفی کنند و حتی تعبیراتی همانند «قرارداد ترکمانچای» درباره آن بکار بردند. این تلاش‌ها در جامعه و مجلس شورای اسلامی ناکام ماند و «برجام» حتی به تایید شورای نگهبان هم رسید و وارد مرحله اجرائی شد. با اینحال، عوامل سیاسی ضد برجام دست از توطئه برنداشتند و با تشکیل جلسات مختلف به بهانه‌های گوناگون تلاش کردند نیروهای بسیج را در صفوف و طبقات مختلف نسبت به «برجام» بدبین کنند و به کارشکنی خود ادامه دهند. خوشبختانه این تلاش‌ها نیز به جائی نرسید و نیروهای بسیجی در تمام صفوف و طبقات با حفظ هوشیاری و کسب آگاهی‌های لازم، در برابر این توطئه مقاومت کردند. آنها تایید «برجام» توسط تمام نهادهای نظام و بالاتر از همه رهبری نظام را معیار قرار دادند و با تکیه بر همین معیار به تحلیل‌های انحرافی اعتنا نکردند و حتی در بسیاری موارد با این قبیل تحلیل‌های جناحی مقابله کردند و در عمل نشان دادند که معتقدند «برجام» هر چند فتح الفتوح نیست اما حداکثر دستاوردی است که در شرایط کنونی امکان به دست آوردن آن برای دولت وجود داشت و همه باید برای اجرای صحیح آن به دولت کمک کنند.

نمونه دیگری که می‌تواند برای جناح‌های سیاسی طعمه لذیذی باشد ولی بسیج باید با هوشیاری اجازه ندهد جناح‌های سیاسی این نهاد مقدس را ابزار رسیدن به مطامع خود قرار دهند، انتخابات اسفند ماه مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است. افتخار نظام جمهوری اسلامی به اینست که در تمام عمر 36 ساله خود، انتخابات‌ها را در زمان تعیین شده برگزار کرده و همراه با اسلامیت نظام به جنبه «جمهوریت» آن نیز اهمیت داده است. در انتخابات، مردم باید طبق تشخیص خود رای بدهند و هیچکس و هیچ حزب و جناح و گروهی نظر خود را به آنها تحمیل نکند. این طمع وجود دارد که جناح‌های سیاسی از نهادها از جمله بسیج برای تحقق اهداف خود استفاده کنند. بسیج باید در این زمینه نیز استقلال خود را حفظ کند و اجازه استفاده ابزاری از خود را به طمع‌‌ورزان ندهد.

2727

 

 

کد N1038382

وبگردی