آفتاب
به‌همت سازمان دارالقرآن الکریم

70 نفر در دوره‌های تخصصی آموزش مجازی قرآن ثبت‌نام کردند

70 نفر در دوره‌های تخصصی آموزش مجازی قرآن ثبت‌نام کردند

دوره‌های تخصصی آموزش مجازی قرآن در سال جاری به همت سازمان دارالقرآن راه‌اندازی شد که حدود 70 نفر برای شرکت در دوره‌های تخصصی حفظ، مفاهیم، تجوید مقدماتی و آشنایی با مفردات قرآن کریم ثبت‌نام کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مرکز آموزش‌ سازمان دارالقرآن به منظور نشر و ترویج آموزه‌های قرآن کریم اقدام به برگزاری دوره‌های مجازی قرآن کریم در بخش‌های حفظ، مفاهیم، تجوید مقدماتی و آشنایی با مفردات قرآن کریم کرده است.

نام‌نویسی در این دوره‌ها که در 12 جلسه و به مدت سه ماه در نظر گرفته شده است، از 25 مهرماه آغاز شد و نیمه دوم آبان ماه به پایان رسید.

در مدت تعیین شده حدود 70 نفر در رشته‌های مختلف نام‌نویسی کردند به طوری که در رشته حفظ 15 نفر از بانوان و 4 نفر از آقایان، در رشته مفاهیم 7 نفر از بانوان و 11 نفر از آقایان، در رشته تجوید 10 نفر از بانوان و 10 نفر از آقایان و در رشته آشنایی با مفردات 7 نفر از بانوان و 5 نفر از آقایان آمادگی خود را برای حضور در این دوره‌ها اعلام کردند که استان‌های تهران، خراسان رضوی و فارس بیشترین تعداد متقاضی را داشته‌اند.

قرار است در هفته‌ جاری آزمونی به صورت آنلاین توسط سازمان دارالقرآن برای متقاضیان شرکت در این دوره‌های تخصصی برگزار شود تا توانمندی‌های افراد برای حضور در این دوره‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

بر اساس اعلام سازمان دارالقرآن افراد برای شرکت در هر رشته باید پیش‌نیازهای لازم را داشته باشند، به طوری که افراد برای شرکت در دوره‌های تخصصی حفظ قرآن کریم باید حداقل 10 جزء پیوسته از قرآن کریم را حفظ باشند و افرادی که قصد شرکت در دوره آموزش مفاهیم قرآن کریم دارند، باید بر روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم تسلط داشته باشد. همچنین پیش‌نیاز شرکت در دوره‌های تخصصی تجوید مقدماتی قرآن کریم و آشنایی با مفردات قرآن نیز به ترتیب تسلط بر فصیح‌خوانی آیات الهی و حفظ حداقل 10 جزء پیوسته از قرآن است.

بر اساس این گزارش، نخستین دوره تخصصی مرکز آزمون سازمان دارالقرآن تابستان امسال در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن برگزار شد که البته شرایط شرکت در این دوره‌ها حفظ 5 جزء پیوسته قرآن کریم و تسلط بر روخوانی قرآن کریم بود.

انتهای پیام

کد N1038350

وبگردی