آفتاب
احمدی در گفت‌وگو با ایسنا:

کشور در آستانه انتخابات متکثر می‌شود

کشور در آستانه انتخابات متکثر می‌شود

نماینده مردم دهلران در مجلس با بیان اینکه احتمال دستیابی به وفاق بین جریانات سیاسی مختلف در زمان نزدیک به رأی‌گیری بیشتر است، اظهار کرد: جریانات سیاسی نهایتا در قالب دو گفتمان اصلاح‌طلبی و اصولگرایی ظهور پیدا می‌کنند.

علی‌محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه کشور ما در آستانه انتخابات متکثر می‌شود، گفت: از نظر سیاسی احزاب و گروه‌های مختلفی وجود دارند اما چون حزب به معنای واقعی وجود ندارد، گروه‌های سیاسی جای حزب را گرفته‌اند، اما این‌ها به مرور زمان و خیلی سریع دیدگاه‌ها و نگرش‌های‌شان تغییر پیدا می‌کند و همین تغییر هم باعث خلق یکسری دیدگاه‌ها و رویکردهای جدید می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ بنابراین، درآستانه انتخابات به‌طور طبیعی از این گروه‌ها، شاخه‌های مختلف منشعب می‌شوند اما به وفاق و جمع‌بندی نمی‌رسند مثلا اصلاح طلبان از درون خودشان رویکردهای جدید بیرون می‌آید و اصولگرایان هم همین طور.

نماینده مردم دهلران در مجلس همچنین اظهار کرد:‌اما هر چه به زمان انتخابات نزدیک می‌شویم چون جریانات مختلف احساس خطر بیشتری می‌کنند، تفکرشان بهم نزدیک‌تر می‌شود، لذا همه این‌ها در مجموع در قالب همان دو گفتمان اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی ظهور و بروز پیدا می‌کنند.

احمدی درباره‌ چگونگی فعالیت جریانات حاضر در مجلس هم گفت: این جریانات بیشتر در قالب همان جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی هستند که دربین اصولگرایان گروه‌هایی مانند جبهه پایداری یا اصولگرایان سنتی فعالیت دارند و در طرف مقابل هم اصلاح‌طلبان بیشتر به طیف متعادل تقسیم می‌شوند که ما تقریبا در مجلس در جبهه اصلاح طلبی چندان گفتمان تندرو را مشاهده نمی‌کنیم.

این نماینده مجلس افزود:‌البته در جبهه اصولگرایی دیدگاه‌های متفاوت‌تری در مجلس است اما هر چه به انتخابات نزدیک می‌شویم این احتمال وجود دارد که هر کدام از این گروه‌های سیاسی با هم توافق کرده و به یک جمع بندی واحدی برسند و همچنین به سمت لیست واحد حرکت کنند.

وی در پایان اظهار کرد: البته معمولا در همه انتخابات‌ها در هفته‌های منتهی به زمان رأی گیری احتمال دستیابی به وفاق و جمع بندی بیشتر است که این هم بستگی به نحوه مذاکرات و گفت‌وگوهای طرفین گروه‌های سیاسی دارد.

انتهای پیام

کد N1038272

وبگردی