آفتاب

خامه‌یار معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات شد

خامه‌یار معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات شد

رایزن فرهنگی پیشین ایران در کویت، معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شد.

به گزارش ایسنا، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی حکمی، عباس خامه‌یار را به عنوان معاون بین‌الملل این سازمان منصوب کرد.

در متن این حکم آمده است: «نظر به مراتب تعهد و تجارب ارزشمند فرهنگی و اجرایی شما در داخل و خارج از کشور، به موجب این حکم، جنابعالی را به سمت معاون بین‌الملل منصوب می‌نمایم.

هدایت‌ و نظارت بر فعالیت‌های نمایندگی‌های‌ خارج‌ از کشور به‌ منظور توسعه‌ مناسبات‌ و همکاری‌های‌ فرهنگی‌ دوجانبه‌ با مؤسسات‌ و سازمان‌های‌ منطقه‌ای‌ و بین‌المللی و نیز مراکز و انجمن‌های‌ فرهنگی‌ اسلامی‌ در خارج‌ از کشور، هدایت‌ و حمایت‌ از تبلیغات‌ دینی‌ و مردمی‌ در سراسر جهان‌ با استفاده‌ از ابزارهای‌ مناسب‌ و با همکاری‌ واحدهای‌ ذیربط و بهره‌گیری از توان کارشناسی آن معاونت، از اهم وظایف آن معاونت می‌باشد.

امید است با همکاری و همیاری مدیران سازمان و با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در مسئولیت محوله موفق باشید.»

عباس خامه‌یار، پیش از این رایزن فرهنگی ایران در کویت و قطر و وابسته فرهنگی ایران در بعلبک لبنان بوده است و در پست معاونت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جانشین حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد ابوالقاسمی شده است.

برگزاری آیین تکریم و معارفه معاونان سابق و جدید بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

آیین تکریم و معارفه معاونان پیشین و جدید بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عصر شنبه در این سازمان برگزار شد.

در این آیین که با حضور معاونان و مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، ابراهیمی‌ترکمان با بیان اینکه شناساندن فرهنگ و تمدن ایرانی - اسلامی از اهدافی است که در اساسنامه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تبیین شده است، گفت: در این سال‌ها تلاش کردیم بتوانیم یک گام به جلو برویم و رشد کنیم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: رایزنان فرهنگی در محل مأموریت خود باید بتوانند با همه گروه‌ها ارتباط سازنده و دو سویه برقرار کنند؛ چراکه دیپلماسی فرهنگی در تعامل سازنده به نتیجه می‌رسد.

ابراهیمی‌ترکمان در ادامه گفت: حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسمی در دوران مسئولیت معاونت بین‌الملل سازمان از هیچ کوششی برای ارتقای سطح روابط فرهنگی دریغ نکرد و توانست از توان کارشناسی معاونت بین‌الملل و بنیه کارشناسی این معاونت، استفاده بهینه را ببرد.

وی با اعلام انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد ابوالقاسمی به عنوان رایزن فرهنگی ایران در ترکمنستان، ابراز امیدواری کرد که وی با همکاری‌ و همیاری مدیران سازمان و با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در مسئولیت جدید موفق باشند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در سخنان پایانی خود با اشاره به انتصاب دکتر عباس خامه‌یار رایزن پیشین کشورمان در کویت به عنوان معاون جدید بین‌الملل این سازمان گفت: امیدوارم که با حضور خامه‌یار، برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در خارج از کشور بیش از پیش توسعه یابد و قدم‌های سازنده‌ای در این مسیر برداریم.

این مراسم با سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسمی و عباس خامه‌یار پایان یافت.

انتهای پیام

کد N1038133

وبگردی