آفتاب
معاون سیاسی سپاه :

دلداده‌های قدرت زمینه‌ساز نفوذ هستند

دلداده‌های قدرت زمینه‌ساز نفوذ هستند

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: هدف از نفوذ دشمن تهی کردن نظام از هویت دینی و انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه چهارمحال و بختیاری - سردار رسول سنایی‌راد در سفر به شهرکرد، با حضور در جمع فرماندهان و کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) با گرامیداشت هفته بسیج و با اشاره به اهداف دشمن از نفوذ، اظهار کرد: دشمنان درصدد هستند از راه نفوذ، نظام را از هویت دینی و انقلابی تهی کنند.

وی با بیان اینکه نفوذ سلطه نامرئی است که با صبر استراتژیک گره خورده است، افزود: نفوذ در پسابرجام با هدف تأثیرگذاری از راه ارتباط گیری خواهد بود.

سنایی‌راد با اشاره به شروع نفوذ تأثیرگذار پس از جنگ، تصریح کرد: در زمان جنگ روحیه استشهادی و مفهوم بسیج فراگیر شده بود و دشمنان می‌دانستند که نمی‌توانند نتیجه بگیرند، لذا بعد از جنگ به فکر نفوذ و تأثیرگذاری افتادند.

وی جنس نفوذ در زمان حاضر را متفاوت از دوران دفاع مقدس و درگیری با منافقین در اوایل انقلاب دانست و گفت:‌دلداده‌های قدرت زمینه و بسترساز نفوذ می‌شوند.

وی خاستگاه نفوذ را بیرون از کشور دانست و تأکید کرد: دشمنان برای نفوذ درصدد استفاده از عناصر داخلی در بین جریانات سیاسی، نخبگان و اصحاب رسانه هستند تا بتوانند در بین مسئولان رخنه کرده و تأثیرگذار باشند.

معاون سیاسی سپاه تحریف اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره)، قرار دادن امام ر احل در برابر امام زنده، قدرت یافتن جریان اهل سازش، ریزش نیروهای انقلابی و خروج استوانه‌های اولیه انقلاب، رشد دنیاطلبی و شکاف بین نسل‌ها، فرسایش شکاف‌ها، سهل‌انگاری و سهل‌اندیشی، تغییر مدل دوستی و دشمنی و تغییر باورها و عادی سازی ارتباط با دشمنان را از نتایج نفوذ تأثیرگذار برشمرد.

سنایی‌راد در ادامه به راهکارهای مقابله با نفوذ اشاره کرد و گفت: فهم واقع بینانه از نفوذ و اینکه بدانیم نفوذ از چه جنسی است، به همراه تقویت باورهای دینی و ایمانی و دفاع از استقلال و کارآمدی نظام، افزایش سطح نفوذ منطقه‌ای و الگودهی به دیگر ملت‌ها، جلوگیری از بزک چهره استکبار، افزایش انسجام ملی و توجه به خاستگاه بیرونی نفوذ کشور را در مقابله و خنثی‌سازی نقشه‌های دشمنان انقلاب اسلامی کمک می‌کند.

وی به جنایات گروه‌های تکفیری و تروریستی و داعش نیز اشاره کرد و گفت: با خودداری کشورهای غربی و منطقه‌ای از حمایت گروه‌های تروریستی و تأمین منابع مالی و تجهیزاتی آن‌ها، می‌توان به پایان تروریسم و جنایات آن‌ها در منطقه و جهان امیدوار شد.

انتهای پیام

کد N1037812

وبگردی