آفتاب
ایمانی تاکید کرد

لزوم سیاست‌گذاری‌ شایسته در حوزه قرآن برای جلوگیری از موازی‌کاری‌ها

لزوم سیاست‌گذاری‌ شایسته در حوزه قرآن برای جلوگیری از موازی‌کاری‌ها

نماینده ولی فقیه در فارس، بر سیاست گذاری‌های شایسته، مناسب و مطمئن در حوزه قرآن و عترت در جهت جلوگیری از موازی‌کاری‌ها تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در فارس، بر سیاست گذاری‌های شایسته، مناسب و مطمئن در حوزه قرآن و عترت در جهت جلوگیری از موازی‌کاری‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه فعالیت‌های قرآنی بیان کرد: مجموعه قرآن و عترت میزانی برای سلامت جامعه و وسیله‌ای برای‌ نجات مردم از گرفتاری‌ها و ضلالت دنیا و آخرت است.

وی تلاش و حرکت در جهت گسترش مفاهیم قرآن و جایگاه بلند عزت در جامعه را خدمت به رشد و بالندگی انسان‌ها دانست و افزود: امروز شاهد دورماندن از ارزش‌های انسانی در جامعه بشری و رها شدن از عترت به طور کامل و تکیه صرف بر پوسته قرآن در جامعه اسلامی هستیم.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: همچنین امروز شاهد بلاهایی هستیم که نشان از برخورداری تنها از پوسته قرآن است که به واسطه آن گرفتاری‌هایی به نام اسلام برای ابنای بشر ایجاد کرده‌اند.

ایمانی بهره‌مند شدن از مفاهیم بلند قرآن در حوزه‌های مختلف از قبیل شعر، تئاتر، هنرهای تجسمی، صنایع دستی، آواها و... را راهی برای بردن قرآن در دل نوجوانان، جوانان و خانواده‌های آنها در جامعه اسلامی برشمرد.

وی تصریح کرد: اگر آثار فاخر هنری در حوزه یک مفهوم از مفاهیم قرآنی به دنیا ارائه دهیم، دنیا مشتاقانه آن را قبول می‌کند، چرا که بشر تشنه چنین مفاهیمی است که ارزش‌ها را پاس بدارد.

امام جمعه شیراز با اشاره به گستردگی انتشار فیلم محمد رسول‌الله(ص) که مخاطبین زیادی از سراسر دنیا به خود جذب کرد، گفت: اگرچه بسیاری از مرتجعان دینی تلاش کردند این فیلم را تحریم کنند اما خواه ناخواه هنر جای خود را پیدا کرد.

ایمانی با بیان این‌که «استان فارس در هنر حرف زیادی برای گفتن دارد» گفت: قطب قرآنی شدن به این است که سایر استان‌ها از ویژگی‌های فارس در عرصه هنرهای قرانی بهره‌مند شوند.

وی وجود دانشکده مطالعات تطبیقی علوم قرآن کریم و دو موسسه بزرگ قرآنی در فارس را از مهمترین ظرفیت‌های این استان در حوزه قرآن و عترت معرفی کرد و گفت: امروز شعبات زیادی از این دو موسسه در تمام استان‌های کشور دایر شده که می‌توان از آنها برای رشد و توسعه فضای قرآنی استفاده بهینه کرد.

نماینده ولی فقیه در فارس همچنین با اشاره به اختصاص پایان نامه‌های دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه‌های این استان به عرصه‌های قرآنی، خاطرنشان کرد: ‌این مهم برکات زیادی را برای قلم زدن و قدم زدن دانشجویان در عرصه‌های قرانی فراهم می‌کند.

ایمانی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با دانشجویان از فضای دانشگاهی که از راه انقلابی و فرهنگی فاصله گرفته، گله‌مند بودند، که شاید درگیر شدن دانشجویان با مفاهیم قرآنی راهی برای انقلابی و فرهنگی شدن دانشگاه‌ها باشد.

وی وجود 300 فارغ‌التحصیل قرآنی در مقاطع ارشد و دکترا در استان فارس را ظرفیت بی‌نظیری دانست که باید از آنها بهترین بهره‌برداری انجام شود.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: تشکیلات قرآنی مربوط به یک گروه خاص نیست که همه وظیفه دارند نسبت به قرآن و اهل بیت(ع) تلاش کنند و اینکه مجموعه‌ای ادعا کند که همه کارها را به تنهایی می‌تواند هدایت کند، مبالغه‌ای بیش نیست.

ارتباط خوبی با هنرمندان قرآنی در کشور برقرار نشده است

همچنین مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه گفت: متاسفانه ارتباط صحیحی با هنرمندان قرآنی در کشور برقرار نکرده‌ایم، به همین دلیل برگزاری هفته‌های قرآنی را فرصتی برای پرداختن به نقاط ضعف و قوت حوزه قرآن و عترت و ارتباط بیشتر با هنرمندان قرآنی می‌دانیم.

علی‌اصغر امیرنیا بیان کرد: فعالیت‌های متعدد ملی و بین‌المللی در حوزه قرآن و عترت در کشور انجام شده اما جای خالی جریان سازی بزرگ قرآنی در کشور بیش از گذشته احساس می‌شد.

وی افزود: فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت در کشور به شکل پراکنده انجام می‌شد و به همین دلیل بروز و نمود مطلوبی نداشت که در این راستا تلاش کردیم با شناسایی استان‌های آسیب‌پذیر و قرار دادن استان‌های الگوساز قرآنی در کنار آن برنامه‌ای منسجم برای تداوم مستمر برنامه‌های قرآنی تهیه کنیم.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: به همین جهت برگزاری هفته قرآن و عترت در هشت استان کشور از جمله استان فارس در دستور کار قرار گرفت.

به گفته امیرنیا، پرداختن به فعالیت‌های قرآنی تنها وظیفه علما و دانشمندان حوزه دین نیست که همه آحاد جامعه از اقشار مختلف باید در جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی تلاش کنند.

وی دامه داد: هدف اصلی ما از تدوین برنامه‌های هفته قرآن و عترت این نبود که همه فعالیت‌های این حوزه را مصادره به مطلوب کنیم.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حوزه قرآن و عترت به عنوان تنها حوزه‌ای یاد کرد که وحدت و یکپارچگی واقعی در‌ آن ایجاد می‌شود، برخلاف سایر حوزه‌ها که ممکن است سلیقگی عمل شود.

امیرنیا عنوان کرد: با برگزاری هفته قرآن و عترت به دنبال ارائه بیلان کاری نیستیم، بلکه تلاش خواهیم کرد کاری ماندگار و اساسی در همه استان‌ها پایه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: استان فارس نخستین استانی است که برای اولین بار در کشور افتتاحیه هفته قرآن و عترت را برگزار خواهد کرد.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از حضور وزیر ارشاد در آیین افتتاحیه هفته قرآن و عترت در استان فارس در روز 18 آذرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، هفته قرآن و عترت در استان فارس همزمان با هفت استان کشور از 18 تا 24 آذرماه با برگزاری 10 جشنواره قرآنی در حوزه‌های مختلف هنری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کد N1037655

وبگردی