آفتاب

برگزاری نشست «دنیای کودکان بدون ترور»

برگزاری نشست «دنیای کودکان بدون ترور»

نشست «دنیای کودکان بدون ترور» صبح امروز (شنبه) از سوی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم با حضور همسر شهید رضایی‌نژاد و تنی چند از خانواده‌های قربانی ترور در دبستان شهید بهشتی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شهره پیرانی، همسر شهید رضایی‌نژاد در این مراسم با اشاره به سالگرد تصویب پیمان‌نامه حقوق کودک گفت: سازمان ملل در سال 1945 تاسیس شد تا پس از جنگ جهانی از جنگ جلوگیری کند و در آن تصویب روز جهانی حقوق کودک را شاهد بودیم.

او افزود: مجلس ما این پیمان‌نامه را مشروط تصویب کرد، یعنی الویت با قوانین داخلی ماست.

همسر شهید رضایی‌نژاد با بیان این که در این پیمان‌نامه بر حقوق کودکان تاکید شده تا مشکلات و مسائل آن‌ها در کشورهای مختلف مورد رسیدگی قرار گیرد، یادآور شد: ایران با وجود این که جزو کشورهای در حال پیشرفت است جزو رده‌های بالا قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت انجمن دفاع از قربانیان گفت: یکی از فعالیت‌های ما دفاع از کودکانی است که قربانی ترور می‌شوند.

همسر شهید رضایی‌نژاد اظهار کرد: امنیتی که امروز ما داریم مدیون خون شهدایی است که از مرزهای کشور دفاع کردند و کسانی که هنوز دفاع می‌کنند. پدر آرمیتا نیز کشته شد تا امنیت حفظ شود.

او گفت: در استان‌های مرزی مانند سیستان و بلوچستان قربانی زیاد داریم. انجمن ما دفاع از قربانیان ترور در کشور را در کشورهای مختلف نیز دنبال می‌کند و ما قصد داریم ترور کودکان در دنیا به حداقل خود برسد.

همسر شهید رضایی‌نژاد سپس به شرح ماجرای ترور داریوش رضایی‌نژاد از نگاه آرمیتا پرداخت و گفت: تنها جرم پدر او این بود که در راه خدمت و پیشرفت کشورش قدم بر می داشت.

وی با اشاره به شهدای مدافع حرم گفت: آنها هم جان‌شان را دادند تا گروه‌های ترور وارد کشورمان نشوند.

در پایان این برنامه کلیپی از افرادی که والدین خود را در زمان کودکی بر اثر ترور از دست داده بودند به نمایش در آمد.

هم‌چنین اسکندری، دبیر این انجمن با اشاره به هدف برگزاری این نشست‌ها گفت: تمام کسانی که اعضای تشکیل دهنده این انجمن هستند خود به نوعی در کودکی و نوجوانی آسیب دیده این موضوع‌اند و همه با دردی که گروه‌های تروریست بر جان خانواده شهدای ترور می‌گذارند آشنا هستند.

او در ادامه افزود: ما در روزهای خاص این نشست‌ها را برگزار می‌کنیم مانند امروز که روز کنوانسیون حقوق کودک است تا به بچه‌ها یادآوری کنیم ما در کشوری زندگی می‌کنیم که در بین سرزمین‌هایی محصور است که از امنیت برخوردار نیستند اما ما به دلیل وجود شهدای‌مان از امنیت کامل برخورداریم.

اسکندری ادامه داد: هم‌چنین به فرزندان قربانی ترور یادآوری می‌کنیم که چه حقوقی دارند و چگونه باید از مجامع بین‌المللی حق خود را بگیرند. هم‌چنین مدرسه دخترانه را نیز انتخاب کردیم زیرا اعتقاد داریم زنان ما جامعه را می‌سازند و الحمدالله نتایج خوبی هم حاصل شده است.

انتهای پیام

کد N1037558

وبگردی