آفتاب

مدیرکل سیاسی وزارت کشور: تاکید دولت بر عدم لغو سخنرانی های سیاسی است

مدیرکل سیاسی وزارت کشور: تاکید دولت بر عدم لغو سخنرانی های سیاسی است

ایسنا نوشت: مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان این که تاکید دولت بر عدم لغو سخنرانی های سیاسی در کشور است، اظهار کرد: معتقدیم وقتی برای یک سخنرانی مجوز صادر می شود باید از برگزاری آن حمایت کرد و امنیت برگزاری مراسم را تامین کرد.

محمد امین رضا زاده در نشست با فعالان سیاسی و نمایندگان احزاب در هرمزگان با بیان اینکه سیاست برد - برد را دکتر روحانی در ادبیات سیاسی کشور وارد کرد، اظهار کرد: برای اولین بار بود که برخی از مفاهیم سیاسی که رئیس جمهور باور عمیقی به آنها دارند در قالب برنامه های سیاسی در کشور پیگیری شد و یکی از آنها سیاست برد - برد بود که در مذاکرات هسته ای شاهد آن بودیم.

وی گفت: قاعده انتخابات در همه جهان به این شکل است که به دعواهای سیاسی پایان می دهد و اگر چه در ایران برخی از کشمکش های سیاسی در نزدیکی انتخابات شکل می گیرد اما پس از انتخابات دعواهای سیاسی پایان می یابد و باید به رای اکثریت مردم احترام گذاشت.

رضا زاده بیان کرد: آقای دکتر روحانی با یک مشی اعتدالی، مجموعه برنامه هایی را در زمان انتخابات مطرح کردند که مورد توجه مردم قرار گرفت و بعد از آن نیز تلاش کردند تا این مشی را در امور مختلف بخصوص در حوزه سیاست خارجی و سیاست داخلی پیگیری کنند و آنچه که در نتیجه مذاکرات هسته ای شاهد آن بودیم نیز حاصل نگاه تعاملی ایشان به مسائل و سیاست برد - برد است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون اقوام و مذاهب شورای امنیت کشور ادامه داد: با یک منطق مشخص که از سوی تیم سیاست خارجی دنبال می شد مذاکرات به نتیجه رسید و شاهد آن بودیم که پس از توافق هسته‌ای، هیچ حزب و یا قومیت و یا مذهبی در کشور در مخالفت با این توافق سخن نگفت و بعضا برخی از انتقادهایی که مطرح می شد از سوی اشخاص بود و در این مدت هیچ حزب مشخصی در مخالفت با برجام اقدامی نکرد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر 241 حزب و تشکل سیاسی شناسنامه دار در کشور داریم که 180 حزب عضو خانه احزاب هستند که با حضور و همفکری آنها، دور تازه ای از خانه احزاب با حضور 7 نفر از احزاب اصولگرا، 7 نفر از احزاب اصلاح طلب و 7 نفر از احزاب مستقل تشکیل شد و دولت به همه این احزاب و تشکل های سیاسی نگاه فراجناحی دارد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان این که تاکید دولت بر عدم لغو سخنرانی های سیاسی در کشور است، اظهار کرد: شما در استان خودتان شاهد این عزم دولت و تاکید دولت بوده اید و در کل کشور نیز همین شرایط حاکم است. ما معتقدیم وقتی برای یک سخنرانی مجوز صادر می شود باید از برگزاری آن حمایت کرد و امنیت برگزاری مراسم را تامین کرد.

وی عنوان کرد: امنیت و آزادی برای فعالیت احزاب شناسنامه دار بسیار با اهمیت است و اولویت ما تامین شرایط مناسب برای فعالیت احزاب است و اعتقاد جدی داریم که در جامعه ای که احزاب و رسانه ها فعال باشند، فسادها به حداقل می رسد و رانت ها از بین می رود.

27220

کد N1037434

وبگردی