آفتاب
جرمی کوربین:

دخالت نظامی در خاورمیانه به تهدید تروریستی علیه انگلستان دامن زد

دخالت نظامی در خاورمیانه به تهدید تروریستی علیه انگلستان دامن زد

رهبر حزب کارگر انگلستان با انتقاد از سیاست خارجی دولت لندن، تهاجم نظامی کشورش به خاورمیانه را به عنوان اصلی ترین عامل افزایش ناامنی در غرب می داند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلستان قرار است امروز شنبه سخنرانی را در رابطه با ایجاد تغییرات دموکراتیک در بدنه حزب متبوع خود ایراد کند.

یکی از محورهای اصلی این سخنرانی ارائه مدل متفاوتی از سیاست خارجی بر مبنای ایجاد روابطی جدید و به مراتب مستقل تر با دیگر کشورهای جهان است. سیاستی که در آن جنگ جز از سر اجبار و به عنوان گزینه نهایی انتخاب نخواهد شد.

به گفته منابع آگاه، کوربین در این سخنرانی خواهد گفت که تهاجم نظامی انگلستان به عراق و افغانستان موجب افزایش تهدید های تروریستی علیه بریتانیا شده است.

انتظار می رود که این اظهار نظر تا حد زیادی موجب جلب رضایت اعضای میانه رو حزب کارگر شود که به دنبال مقصر اصلی حملات تروریستی پاریس و اقدامات مشابه می گردند.

 اظهارات کوربین در حالی مطرح می شود که نتایج یکی از آخرین نظرسنجی های انجام گرفته در انگلستان نشان می دهد که حمایت مردم این کشور از حمله جنگنده های انگلیسی به مواضع داعش در سوریه پس از انفجارهای هفته گذشته پاریس افزایش یافته است.

ناگفته نماند که انگلستان در حال حاضر نیروهای ائتلاف مبارزه با داعش را در عراق همراهی می کند اما گسترش دامنه عملیات های هوایی انگلستان به خاک سوریه به اجازه پارلمان منوط خواهد بود.

اما، طبق نظر سنجی انجام گرفته ۶۴ درصد از مردم معتقدند که در صورتی که دولت لندن در حمله به عراق و افغانستان مشارکت نمی کرد، انگلستان امروز با تهدید های امنیتی کمتری مواجه بود.

با این حال به دلیل حملات تروریستی پاریس، ۵۵ درصد مردم می گویند که انگلستان باید علاوه بر نیروی هوایی از نیروی زمینی نیز در جنگ با داعش استفاده کند.

از سوی دیگر قرار است که کوربین در سخنرانی امروز خود با کاهش ۲۰ درصدی بودجه نیروی پلیس انگلستان مخالفت کند چرا که با توجه به حملات پاریس این اقدام نوعی قمار امنیتی به حساب می آید.  

کد N1037419

وبگردی