آفتاب
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین خبر داد:

صدور ۶۰۰ هزار روادید برای زائران اربعین حسینی تا صبح امروز

صدور ۶۰۰ هزار روادید برای زائران اربعین حسینی تا صبح امروز

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت : تا صبح امروز برای بیش از ۶۰۰ هزار نفر برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی روادید صادر شده است .

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ بابک دین پرست قائم مقام وزیر کشور در امور بین الملل و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی در پایان چهارمین جلسه این ستاد که صبح امروز در حضور رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار گردید ، گفت : تاکنون یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در سامانه ستاد مرکزی اربعین حسینی ( سماح ) ثبت نام و تا امروز ۸۷۰ هزار نفر از زائرین ثبت نام نموده ، نسبت به تکمیل و ارائه مدارک مورد نیاز اقدام کرده اند .

دین پرست با اعلام اینکه آخرین مهلت ثبت نام در سامانه سماح روز سه شنبه سوم آذرماه و تکمیل و ارائه مدارک مورد نیاز تا روز پنجشبه ۵/۹/۹۴ خواهد بود افزود : مقرر شد با پیگیری وزارت امور خارجه و در هماهنگی با سفارت عراق در تهران ، تا نهم آذر برای متقاضیان سفر به عتبات عالیات، در ۱۵ دفتر تعیین شده روادید (ویزا) صادر شود .

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت : در روزهای اخیر تعداد ۱۶۱ هزار و ۳۶۸ زائر حرم حسینی از طریق مرزهای سه گانه مهران ، شلمچه و چذابه از کشور خارج شده اند که نسبت به ایام قمری سال قبل از رشد سه و نیم  برابری حکایت دارد و نشان دهنده مدیریت خوب مردم برای خروج تدریجی از کشور است .

قائم مقام وزیر کشور در امور بین الملل و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اعلام اینکه در هشت روز اول ماه صفر، تعداد ۱۹۲ هزار و ۶۲۶ جلد گذرنامه جدید برای افراد صادر شده است افزود : در توافقی که با مقامات عراقی صورت گرفته است مقرر شد اتباع خارجی دارای مدارک قانونی صرفاً از طریق مرز شلمچه از کشور خارج گردند .

کد N1037372

وبگردی