آفتاب
در پیامی به مناسبت سالروز استقلال لبنان؛

اولاند: فرانسه به لبنان در حل مشکل خلأ ریاست‌جمهوری کمک می‌کند

اولاند: فرانسه به لبنان در حل مشکل خلأ ریاست‌جمهوری کمک می‌کند

رئیس جمهوری فرانسه در پیامی به مناسبت سالروز استقلال لبنان، بر "حمایت کشورش از لبنان در مقابله با چالش‌هایی که با آن مواجه است"، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در پیام تبریکی به تمام سلام، نخست وزیر لبنان از تلاش‌های شخصی تمام سلام در شرایط دشوار کنونی قدردانی کرد و گفت که کشورش به تلاش‌های خود برای کمک جهت پایان دادن به خلأ در پست ریاست جمهوری لبنان ادامه خواهد داد.

فرانسوا اولاند گفت: لبنان بیش از هر زمان دیگری به رئیس جمهور و نهادها نیاز دارد تا بتواند با تمامی چالش‌ها مقابله کند. فرانسه به همکاری خود با تمامی طرف‌های ذیربط برای پایان دادن به وضعیت خلأ کنونی و همچنین کمک به لبنان برای مقابله با سیل صدها هزار آواره فراری سوریه ادامه خواهد داد. فرانسه همچنین به کمک به لبنان از طریق مشارکت در نیروهای یونیفل و حمایت از ارتش و نیروهای امنیتی لبنان که نقش مهمی را در شرایط کنونی ایفا می‌کنند، ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر، سفارت فرانسه در لبنان پیامی را از طریق تلفن‌های همراه به شهروندان خود در لبنان داد که در این پیام از آنها خواسته است تا به مکان برگزاری تظاهرات قریب الوقوع در بیروت در روز یکشنبه (فردا) نزدیک نشوند.

این هشدار در اشاره به تحرکاتی مطرح شد که برخی از جمعیت‌های جامعه مدنی به مناسبت روز استقلال فراخوان آن را داده‌اند.

انتهای پیام

کد N1037354

وبگردی