آفتاب

شیخ الازهر: ارتباط دادن تروریسم به اسلام ظلم است

شیخ الازهر: ارتباط دادن تروریسم به اسلام ظلم است

شیخ الازهر در جریان نشست امروز (شنبه) شورای علمای مسلمین در قاهره ضمن محکوم کردن حملات پاریس و مالی، بر لزوم مبارزه با افکار تکفیری و تروریستی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، احمد الطیب، شیخ الازهر در این سخنان گفت: تروریسم نه دین دارد و نه هویت. آنهایی که اقدامات تروریستی انجام می‌دهند در حالیکه نوای "الله‌اکبر" از حنجره‌هایشان به گوش می‌رسد مرتکب فجایع بزرگی می‌شوند. ما مسلمانان امروز در شرایط سختی هستیم. باید میان اسلام و عاملان ارتکاب جنایات تروریستی فرق قایل شد و اینکه تمامی حملات تروریستی را در هر جای جهان به اسلام ارتباط بدهند، ظلم و ستم است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه زمان گام برداشتن در راه تصحیح افکار غلط درباره اسلام فرا رسیده، گفت: نباید به تروریسم با اقدامات تروریستی مشابه پاسخ داد. آتش زدن قرآن یا تبلیغات ضد اسلامی و اهانت به مقدسات دیگر نیز یکی از اشکال تروریسم است.

شیخ الازهر خطاب به علمای حاضر در این نشست نیز گفت: ما باید به رویارویی با افکار تروریستی و تکفیری کمک کنیم. همه باید در عرصه و چارچوب تخصص خود با افکار تروریستی در همه اشکال آن مبارزه کنیم. این یک وظیفه دینی و اخلاقی است.

وی در پایان اعلام کرد که 16 کاروان صلح برای تصحیح افکار اشتباه درباره اسلام و انتشار فرهنگ صلح در سراسر جهان به کشورهای مختلف اعزام خواهند شد.

انتهای پیام

کد N1037275

وبگردی