آفتاب

هشدار نخست وزیر ایتالیا به شایعه پراکن‌های حملات تروریستی

هشدار نخست وزیر ایتالیا به شایعه پراکن‌های حملات تروریستی

نخست وزیر ایتالیا به شایعه پراکن‌هایی که به غلط اعلام تهدید تروریستی می‌کنند هشدار داد که تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ این هشدار از سوی ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا در حالی مطرح شده که هشدارهای غلط درباره بمب گذاری و شایعاتی در رسانه‌های اجتماعی درباره حملات تروریستی قریب‌الوقوع منتشر شده است.

درپی انتشار این شایعات خطوط مترو در میلان و رم با اختلال مواجه شده و در روزهای اخیر نیز در پی تماس‌های تلفنی از اشخاصی ناشناس مبنی بر وقوع حملات بمب گذاری و تروریستی، چندین ایستگاه مترو در این دو شهر تخلیه شده‌اند.

پلیس ایتالیا در سراسر این کشور گزارش‌هایی از مشاهده شدن پرچم‌های متعلق به داعش را دریافت کرده و پس از رسیدن به محل متوجه شده که آنها کیسه‌های پلاستیکی سیاه رنگی بیش نبودند که روی آنتن‌های تلویزیونی گیر کرده بودند.

روز جمعه بخشی از بزرگراه اصلی شمال به جنوب ایتالیا نیز درپی انتشار گزارشی مبنی بر احتمال وقوع انفجاری تروریستی بسته شد.

همچنین بیمارستان‌های اصلی رم نیز درپی گزارش تلفنی یک پزشک درباره مشاهده یک مرد با سلاحی خودکار که البته هشداری نادرست بود، در حالت آماده باش قرار گرفتند.

با وجود انتشار این شایعات در رسانه‌های اجتماعی توسط مردم ایتالیا که از هراس ناشی از حملات تروریستی در پاریس نشات می گیرد، دولت رم اعلام کرده که با انتشار دهندگان این شایعات به سختی برخورد می‌کند.

نخست وزیر ایتالیا روز جمعه گفت: این ادعاها و شایعات مسخره است و تاکید کرد، دولت رم باید اطلاعات شفافی را در اختیار داشته باشد. من دستور دادم تا بازرسان به این مطالبی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، رسیدگی کنند. این یک جرم است که اطلاعات نادرست منتشر شود.

ماتئو رنتزی ادامه داد: دولت رم هرآنچه را که لازم باشد انجام می‌دهد تا احتمال حمله به خاک ایتالیا را کم کند. ما کارهای لازم را انجام می‌دهیم تا از افرادی که به دنبال حمله به ما هستند جلوگیری ‌کنیم. ترس و هراس ما را از پای درنمی آورد.

انتهای پیام

کد N1037247

وبگردی