آفتاب

آیت‌الله موحدی‌کرمانی: مجلس خبرگان از مجلس شورای اسلامی مهمتر است

آیت‌الله موحدی‌کرمانی: مجلس خبرگان از مجلس شورای اسلامی مهمتر است

تسنیم نوشت: عضو مجلس خبرگان با اشاره به اینکه دشمن برای انتخابات برنامه دارد گفت: مجلس خبرگان از مجلس شورای اسلامی مهمتر است و مردم باید نسبت به وظایف خبرگان آگاه باشند.

 آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در جشنواره مالک اشتر که در مجتمع فرهنگی 5 آذر برگزار شد، با اشاره به جایگاه بسیج در کشور و نظام اسلامی، اظهار داشت: فرهنگ بسیجی روز به روز در حال توسعه است. بسیج در هر مقطع توانسته انسان‌های شهادت‌طلب و ولایی را تربیت کند.

وی خطاب به بسیجیان گفت: شما بسیجیان خود را برای دفاع از این کشور اسلامی و دفاع از ارزش‌های آن آماده کرده‌اید که این جایگاه شماست. شما در سطحی قرار گرفتید که راس آن صف انبیاء و ائمه معصومین ایستاده‌اند.

وی افزود: قرآن می‌فرماید اگر دفاع و مدافع نباشد طاغوتیان، ظالمان و گستاخان راه خود را ادامه و آن را ترویج می‌دهند و به جایی می‌رسد که دیگر خدا، مسجد، عبادت وجود ندارد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با تاکید بر اینکه اگر دفاع نباشد باعث پیشروی دشمن می‌شود، گفت: جایگاه مدافع، جایگاه رفیعی است، گروه ممتازی دیگر در جامعه وجود دارند که آن گروه آمرین به معروف هستند، آمرین به معروف و نهی از منکر کسانی هستند که راه ائمه و معصومین را ادامه می‌دهند و بسیار عزیزند.

وی افزود: نسبت تمام کارهای خوب به امر به معروف و نهی از منکر مانند نسبت رطوبت دهان در مقابل اقیانوس است و آمرین به معروف جزو این گروه هستند. اگر جامعه از آمرین به معروف خالی شود ولایت از بین می‌رود و اشراف و طاغوت گسترش پیدا می‌کند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به تبلیغات منفی علیه اسلام گفت: در این جهان پرغوغا که تبلیغات دروغین نیز انسان‌ها را گمراه می‌کند که البته گمراهان در طول تاریخ فراوان هستند و فکر می‌کنند که کار خوبی است به مسیر خود ادامه می‌دهند. به عنوان مثال جریان تکفیری و داعش دست به عملیات‌های انتحاری می‌زنند و خود را به می‌کشد به امید رحمت خدا و فکر می‌کند چه کار خوبی را انجام داده است.

وی ادامه داد: در این مسیر فقط عده‌ای ناجی هستند و آنها مطیع حجت خدا و رسول خدا هستند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی تاکید کرد: بالاترین شعار بسیجی این است که در برابر ولی فقیه لبیک می‌گوید و اگر احساس کند چیزی مورد رضایت رهبری است از آن استقبال می‌کند.

وی با انتقاد از گمراهی برخی‌ها در جامعه گفت: برخی‌ها می‌گویند که اگر رهبر درباره موضوعی دستور دادند، آن را انجام می‌دهیم، اما اگر ایشان دستوری ندادند کاری انجام نمی‌دهیم که این خود یک خطر است و باید مراقب آن باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری به جایگاه و کرامت انسان اشاره کرد و گفت: یکی از چیزهایی که باعث بدبختی انسان می‌شود این است که قدر کرامت خود را نمی‌داند. بسیج باید به بایدهایی توجه کند که اگر می‌خواهد صددرصد موفق باشد پیوسته در فکر خودسازی باشد و در همه امور الگو باشد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره نفوذ دشمن گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند که مراقب نفوذ دشمن باشید و این بسیجیان هستند که باید چشم باشند و مقابل این نفوذ بایستند و مسئولان را نیز متذکر کنند.

وی با اشاره به انتخابات‌های مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت: دشمن برای انتخابات برنامه دارد. مبادا مجلسی مانند مجلس ششم که مقابل رهبری ایستادند و خون به دل رهبر کردند تشکیل شود. مجلس خبرگان از مجلس شورای اسلامی نیز مهمتر است و مردم باید نسبت به وظایف خبرگان آگاه باشند.

آیـت‌الله موحدی‌کرمانی تاکید کرد: باید توطئه‌های دشمن را شناخت و به تذکرات مقام معظم رهبری در این باره توجه کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که رهبری آگاه، دلسوز و دشمن‌شناس نصیب ما شده و امیدواریم خداوند متعادل طول عمر ایشان را زیاد کند.

27220

کد N1037188

وبگردی