آفتاب
آیت‌الله موحدی کرمانی در جشنواره مالک‌اشتر:

دشمن برای انتخابات آتی برنامه دارد/مجلس ششم نباید تکرار شود

دشمن برای انتخابات آتی برنامه دارد/مجلس ششم نباید تکرار شود

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: مبادا خدای ناکرده مجلسی مانند مجلس ششم تشکیل شود که مقابل رهبر ایستاد و خون به دل ایشان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله موحدی کرمانی در جشنواره مالک‌اشتر که صبح امروز در مجتمع پنجم آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ بسیجی روز به روز در حال توسعه است و بسیج در هر مقطع توانسته انسان‌هایی شهادت‌طلب و ولایی را تربیت کند.

وی افزود: شما بسیجیان خود را برای دفاع از کشور اسلامی و ارزش‌های اسلامی آماده کرده‌اید و این جایگاه شما است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه شما بسیجیان در صفی قرار دارید که در رأس آن صف انبیاء و معصومین قرار دارند، گفت: شما نیز در این صف قرار دارید و این مساله جدی است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه جایگاه دیگر بسیج، جایگاه مدافعِ رفیع است، خاطرنشان کرد: اگر دفاع نباشد، دشمن تا آنجا پیش خواهد رفت که کره زمین را فرا بگیرد؛ جایگاه بسیج، جایگاه وسیع مدافع است.

وی با بیان اینکه گروه آمرین به معروف و نهی‌کنندگان از منکر، گروهی ممتاز در جامعه دینی هستند، گفت: آمرین به معروف، راه انبیاء را ادامه می‌دهند و شما عزیزان از این گروه هستید. در روایات آمده است که نقش و جایگاه امر به معروف تا حدی است که اگر تمام کارهای نیک در جامعه در یک طرف جمع شوند و امر به معروف و نهی از منکر در مقابل آن باشد، نسبت این دو مانند رطوبت دهان است در مقابل اقیانوس و شما جزو این گروه هستید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: امام علی (ع) فرموده‌اند که «امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید». اگر می‌خواهید این حکومت و انقلاب بماند، امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه زنده باشد.

موحدی کرمانی تصریح کرد: در جهان پرغوغای کنونی با تبلیغات دروغین، انسان‌ها را گمراه می‌کنند. عده‌ای گمراه هستند و کارهایی انجام می‌دهند و تصور می‌کنند که خوب است و نمونه‌ آن تکفیری‌ها و داعش هستند که خود را به امید رحمت خدا می‌کُشند؛ اینها گمراه هستند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری تبلیغات گفت: تبلیغات معاویه، چهره‌ای از امیرالمومنین (ع) ساخته بود که وقتی گفتند ایشان در محراب شهیده‌ شده‌اند، عده‌ای گفتند مگر ایشان نماز می‌خوانده و این گمراهی است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه در چنین دنیایی که گمراه زیاد است، کسانی که مُتِمَسِّک قدرت خدا هستند، ناجی خواهند بود افزود: اینها در زمان ائمه، کنار ائمه هستند و در زمان غیبت کبری، در کنار ولی‌امر خواهند بود. شما چنین هستید و کنار ولی‌امر می‌ایستید و این را بارها در دوران دفاع مقدس نشان داده‌اید.

موحدی کرمانی خطاب به بسیجیان گفت: اگر تصور کنید یک امر مورد رضایت مقام معظم رهبری نیست، آن را انجام نخواهید داد.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند اگر مقام معظم رهبری دستور دهند، اجرا می‌کنیم و اگر دستور ندهند، به تشخیص خود عمل می‌کنیم که این یک خطر است؛ جایگاه خود را فراموش نکنید و قدر خدا را بدانید و اگر انسان کرامت خود را تشخیص ندهد، برای دریافت درهم و دینار به جنگ امام حسین (ع) می‌رود.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اگر بسیج می‌خواهد موفق شود، باید پیوسته در حال خود‌سازی باشد، گفت: بسیجی باید توجه کند که بار سنگینی به دوش دارد و در مرحله اول باید خودسازی کرده و خود را فراموش نکند.

موحدی کرمانی، بعضی از عبادات مستحق در شرع را چشمگیر عنوان کرد و ادامه داد: بسیجی باید در صف مقدم باشد و در نماز جماعت و نماز جمعه حضوری فعال یابد. بسیجی باید در خانه و جامعه الگو باشد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها بر سر مسئولین داد می‌زنند که مواظب نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دشمن باشید، گفت: شما باید چشم بوده و بیدار باشید و نفوذ دشمن را رصد کنید. بسیجی باید زمان خود و توطئه‌های دشمن را بشناسد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در خصوص در پیش بودن دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، گفت: برای این دو انتخابات، دشمن برنامه دارد. شاید باید حواس خود را جمع کنید که مبادا خدای ناکرده یک مجلسی مثل مجلس ششم تشکیل شود که مقابل رهبر ایستاد و خون به دل رهبر کرد.

موحدی کرمانی  اظهار داشت: این خیلی مهم است که چه کسانی در مجلس خبرگان باشند. شما باید آگاه باشید که گروه‌ها چه سوابقی دارند و مردم نباید گول بخورند. مردم باید زمان را بشناسند و نسبت به وظایف خبرگان آگاه باشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان خاطر نشان کرد: نکته‌های که مقام معظم رهبری در مورد برجام گفته‌اند، باید مورد توجه ما باشد.

کد N1037137

وبگردی