آفتاب

طرح ملی تلاوت قرآن کریم در کلیه استان‌های کشور ارزیابی شد

طرح ملی تلاوت قرآن کریم در کلیه استان‌های کشور ارزیابی شد

دبیر ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور گفت: طرح ملی تلاوت قرآن کریم در کلیه استان‌های زیر پوشش این طرح ملی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

دبیر ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور گفت: طرح ملی تلاوت قرآن کریم در کلیه استان‌های زیر پوشش این طرح ملی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسین مقدم‌کیا اظهار کرد: بر این اساس چگونگی طرح ملی تلاوت قرآن کریم در17 استان و شهر کشور با حضور کارشناسان ستاد اجرایی، مدیران استانی و کشوری مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: این بررسی به منظور رسیدن به اهداف تعیین شده طرح ملی تلاوت صورت گرفته به طوریکه مسئولان استانی و محلی حمایت و پشتیبانی خود را از این طرح اعلام کردند.

وی یکی از اهداف این طرح را رشد و ارتقای ابعاد اخلاقی و علمی قاریان نوجوان، بهره گیری از روش‌های نوین و سنتی آموزش قرآن کریم، آموزش رشته‌های صوت، لحن، تجوید، حفظ، وقف و ابتدا و آموزش اجرای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا عنوان کرد.

وی افزود: این طرح ویژه پسران هشت تا 14 ساله بوده و نوجوانان مستعد می‌توانند از طریق سایت www.melitelavat.ir ثبت نام کنند.

دبیر ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور با اشاره به این‌که «درصدد هستیم قرآن‌آموز بیشتری در اجرای طرح مذکور جذب کنیم» گفت: به زودی از ظرفیت آموزش و پرورش برای شناسایی دانش آموزان با استعداد در زمینه قرآنی بهره‌ خواهیم گرفت.

وی افزود: هم چنین از ظرفیت‌های بسیج مردمی در جهت غنی کردن طرح استفاده خواهیم کرد.

مقدم‌کیا با بیان این‌که «برای ثبت‌نام کنندگان آزمون ورودی برگزار می‌شود» گفت: در این آزمون قرآن آموز براساس علاقه خود با انتخاب یکی از تلاوت‌های کوتاه اساتید عبدالباسط، مصطفی اسماعیل، منشاوی و شحات انور اقدام به تقلید تلاوت می‌کند.

وی اظهار کرد: پس از شرکت در آزمون، استعداد وی بر اساس کیفیت اجرای تلاوت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در دوره‌ اصلی طرح ملی تلاوت و یا دوره پیش نیاز 'ابرار' و یا 'ملکوت' ثبت نام نهایی می‌شود.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم افزود: در دوره یک ساله ابرار روخوانی، روان خوانی و تلاوت قرآن کریم، و در دوره یک ساله ملکوت، ترتیل و تقلیدخوانی آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام

کد N1037059

وبگردی