آفتاب

تظاهرات گسترده در عراق علیه فساد اداری و فقدان خدمات

تظاهرات گسترده در عراق علیه فساد اداری و فقدان خدمات

صدها تن از مردم عراق با برگزاری تظاهرات در استان‌های مختلف این کشور، ضمن اعتراض به فساد اداری و فقدان خدمات اساسی، خواهان رسیدگی هرچه سریع‌تر مسئولان عراقی به خواسته هایشان شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، صدها عراقی روز جمعه بار دیگر با تجمع در میدان "التحریر" در مرکز "بغداد"، اجرای اصلاحات، محاکمه عاملان فساد اداری را خواستار شده و تهدید کردند این اعتراضات تا تحقق تمامی خواسته‌هایشان ادامه خواهد یافت.

معترضان با تاکید بر لزوم توقف حملات علیه فعالان سیاسی و تحقق حق آزادی بیان و نیز اجرای اصلاحات و عدالت اجتماعی با سردادن شعارهایی، بهبود وضعیت خدماتی را خواستار شدند.

در این تظاهرات ده‌ها فعال از استان‌های مرکزی و جنوبی عراق برای محکومیت‌ کاهش سطح رفاه اجتماعی در شهرهایشان حضور داشتند.

در تظاهرات استان "بابل" در جنوب بغداد، تظاهرکنندگان برکناری استاندار و انحلال شورای استانداری را خواستار شدند.

در استان "میسان" نیز تظاهرکنندگان یورش به معترضان سرکوب آزادی بیان، سیاست بستن دهان‌ها و سیاست تهدید وارعاب را محکوم کرده و اجرای اصلاحات، رسیدگی به پرونده‌های فساد و محاکمه مسئولان را خواستار شدند.

جمعه گذشته نیز هزاران عراقی ساکن استان‌های "بغداد"، "بصره" و "ذی‌قار" اجرای اصلاحات، مبارزه با فساد و تصحیح روند سیاسی را خواستار شدند و با سردادن شعارهایی، نارضایتی خود را نسبت به تاخیر در اجرای اصلاحات حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق اعلام کردند. معترضان این اقدامات را "ظاهری" خوانده و تاکید کردند که این اقدامات با اصل خواسته‌های مردم در تظاهرات سه ماه گذشته همخوانی ندارد.

انتهای پیام

کد N1037057

وبگردی